onsdag 8 juli 2015

It's gonna be totally awesome...

Det känns som att de två senaste dagarna varit så fyllda med grejer! Kan inte fatta att det endast är tisdag idag.

Igår började min dag med otroligt tråkiga nyheter. Den potentiella köparen som bollat fram och tillbaka med oss och som vi fixat så mycket för bestämde sig för att inte köpa huset. Riktigt ruttet då vi helt plötsligt slösat tre veckor av potentiella öppna hus osv. Nu måste det istället smockas in på typ.. 3 veckor.. Och ännu en gång så bor vi i ett modellhus.. Och nu måste vi lämna huset i timmar en massa fler gånger för olika händelser och liknande. Inte så himla exciting... :(

Igår så var jag till Starbucks och bokaffären med tjejen. Jag bytte olja på vanen. Tog mig till en annan vintagebutik som inte var öppen dagen till ära. Tog mig också till matbutiken och... Tvättade. Vi fixade och trixade lite sådär.

Idag så hängde vi större delar av dagen. Vid 12-tiden hade killen klipptid så jag tog honom till den. Jag tog mig sen hem för att hämta tjejen då vi behövde lämna huset i några timmar från 1-tiden.

Vi hämtade upp killen och tog oss sen alla tre hem till Kerstin för att släppa av ett paket. Mina värdkids har träffat Kerstin flertal gånger så de hade ingenting emot det och vi behövde ändå slösa tid pga öppna huset. Killen lekte med hunden medan Leah lekte med bebisen, funkade ju utmärkt!

Efter ett litet tag tog jag kidsen med mig till Chipotle där vi åt lunch. Vi tog oss därifrån vidare till Starbucks och sedan vidare till biblioteket. Efter ett tag var det äntligen fritt fram att åka hem.

Väl hemma hade killen en kompis över så jag agerade poolvakt medan de lekte och hade det bra. Så himla sad. Min värdkille åker iväg på sleep-away-camp imorgon och kommer inte tillbaka förrän efter flytten till Kalifornien så detta var sista gången han ser denna kompis på ett bra tag. Kompisen hade gjort en film till honom och... Ja.. Nej.. Det var jättesorgligt att se de säga hejdå. Best buds liksom.

Sista kvällen med hela familjen samlad var fylld med kortspelande, indisk mat (som jag HELT förälskat mig i.. Oj vad gott) och gottigheter. Denna familjen är så knasig ibland.. Men jag skrattar tills kinderna gör ont så gott är det ju i alla fall!

Jag tar mig imorgon upp tidigt för att byta olja på min värdmammas bil. Då ser jag även min värdkille för sista gången innan han ger sig av på läger. Galenskaper är det ju! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar