fredag 3 juli 2015

segaste dagen på ett bra tag..

Halli hallåå!

Dagen idag har inte varit värst produktiv måste jag säga haha.. Vaknade imorse och möttes av min värdmamma i köket som bestämt sig för att jobba hemifrån för dagen. Ingenting emot det ju!

Hon tog en promenad till matbutiken och köpte lite grejer för kvällens matlagning och skickade en iväg mig till gymmet. SÅ. HIMLA. SNÄLL!

Min värdmamma har ju sagt att jag kan gå och träna på morgonen innan barnen riktigt kommit igång för dagen. Bara det är jag ju jättetacksam för då jag VERKLIGEN föredrar att träna på morgonen. Idag var jag inte så sugen på vanligt gymande så bestämde mig igår kväll för att ta mig ut och springa istället.

När jag imorse såg min värdmamma berättade jag att jag skulle ut på en springtur och hon svarade "är du säker att du inte vill göra någonting roligare? De har inga klasser du kan gå på?" och torsdagar är ju mina Cardio Kickboxing dagar! Dock tänkte jag att det var alldeles för sent då det inte börjar förrän 10.30. Hon sa istället att "det fixar vi ju såklart! Inga problem!".  Jag påminde henne om att de började lite sent men hon sa att "nej.. Jag ber så mycket om ursäkt att du inte kan gymma som vanligt längre" och jag svarade att det inte var någonting att be om ursäkt för, det är ju bokstavligt talat mitt jobb och så sa hon helt enkelt att "ja men jobb kan också vara flexibelt". KANSKE om man pluggat i massa år och har titeln läkare. I min värld är jag inte lika van med att det är så flexibelt dock haha.. Jag tackar ju såklart så mycket!

Tog mig alltså iväg på Cardio Kickboxing och hem igen. När jag kom hem var barnen så HIMLA lata och ovilliga att göra någonting haha. Satt mest och bara trögare i evigheter kändes det som. Min värdmamma kom som tur var ner och ville sälja lite mer grejer. Vi tog oss ut i garaget och tittade igenom lådor med en massa sportutrustning.

Proceduren är sådan att min värdmamma hittar saker hon vill sälja. Vi skriver ner så mycket vi kan om de, jag sätter mig sen och Googlar.. Tar reda på fakta.. Försöker komma fram med ett rimligt pris. Min värdmamma tar kort och mailar de sen till mig så att jag kan lägga upp de på någonting liknande Blocket.se för försäljning. På detta sätt har vi nästan fått ihop $400 (typ 3.500kr!). Smidigt som bara den!

Hur min mail ser ut när det ramlar in bilder haha
Vi behövde sen lämna huset ännu en gång. ÄNNU EN GÅNG! Potentiella säljaren ville komma förbi ännu en gång. Åh så irriterande det börjar bli :( ... Min värdmamma tog killen till hans tandläkare och jag tog tjejen till Starbucks. Vi vandrade runt lite, tog en sväng in i Apple Butiken och.. Tog oss sen hem igen.



Väl hemma så kastade jag lite Vortex med värdkillen. Känns som att vi inte gör det i Sverige? Säger att "I want to play catch" och går utomhus med syftet att enbart kasta en boll fram och tillbaka haha.. Så amerikanskt? Det var kul i alla fall! Tackar innebandyn för att man sticker hål i hans "tjejer kan inte kasta"-steriotyp-strunt haha!



Middag på det och nu väntar jag på att ta mig till Yapple där Frozen Yoghurt väntar med danska Karina. Vi har inte träffats på så så så så så länge så blir lite catching up done!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar