onsdag 1 oktober 2014

SWEDEN - day 2

Oj vad dagarna här i Sverige bara rullar!

Har träffat mina käraste åt alla håll och kanter liksom!

I måndags så... Var jag hos tandläkaren på morgonen. Pappa skjutsade dit mig och åkte sedan på ärenden. Jag var klar där rätt så fort; tänderna är friska och heeeela! :D Pappa hade flera grejer att göra så han gjorde de medan jag gick in mot centrala Uppsala för en liten vandring. OJ vad konstigt det kändes! Det var som att jag vandrade runt i en stad jag kände så väl igen men staden var inte en stad utan en liten by. Oj vad organiserat och långsamt alla körde. Alla var så tysta och lugna. Inga som helst problem liksom! Det är så himla knäppt och konstigt. Allt var samtidigt så välbekant och ja.. Knäppaste känslan.

Efter att jag vandrat runt lite så märkte jag att min Emma som var au pair med mig i NY var i närheten. Hon skulle vänta på sin buss och vi träffades och satt oss vid ån och bara pratade. Så himla trevligt! Jag gick sen med Emma till tågstation där hon tog sin buss och sen plockade pappa upp mig.



Pappa och jag åkte till Mamma innan vi tog oss till IKEA för att handla lite och han sen släppte av mig på stan igen så att jag kunde träffa Petra.



Träffade Petra på hennes jobb och vi gick sen in mot stan och satt oss på Storken. Efter en fika och en del catching up så tog vi en tur och tittade runt lite på stan. Efter ett tag så träffade vi Petras pojkvän Viktor som vi sen gick till Cupido med och åt. En av mina check på listan som kunde kryssas av!


 Efteråt var det mörkt och jag var jetlagged. Tog bussen hem efter att ha sagt tack och hej till gullisarna och sen gav jag mig av hemåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar