torsdag 16 oktober 2014

Senaste och nedräkning till Philly

Nu har jag varit sådär dålig på att blogga igen. Jag var ju jättebra efter Sverigeresan i sisådär 2 dagar. Det var en hel vecka sen haha... BUMMER!

Men vad gör man då? Saker är samma som vanligt. Det är inte så mycket extraordinärt som händer och sker utöver vardagen och allting som den bjuder på. Allting har egentligen varit som en himla stor nedräkning till avfärd till Philly och sen jag kom hem från Sverige förra söndagen så har jag lyckats att packa, packa om och om och om och om igen. Jag har även sovit onödigt mycket... Är så orkeslös. Skyller på att det är mycket som pågår men förstår att det nog egentligen är mina matvanor som (fortfarande) är helt fel. Äter inte alls som jag ska, inte ens i närheten. Inte det att jag äter dåliga saker (som det finns mycket av här) utan jag äter liksom inte. Är inte hungrig och inte sugen och glömmer liksom. Superlätt blir det också när jag nu inte heller lagar middag till exempel. Då blir det lättare att göra andra grejer när man ändå inte känner sig hungrig. Resultatet blir en utmattad och orkeslös Angelica, inget recept på framgång där inte!

Lite annat har man väl hunnit med också. Tiiiiiiillexempel:


Gått en massa promenader...
Har hållt hus i the Marchlands en hel del på senaste. Det går fram och tillbaka väldigt mycket men just nu är det varmt som en sval sommar ute. Så konstigt känns det så det är mitten av Oktober.



Promenerade till tåget tidigt, tidigt Söndag morgon och möttes av ett dött rådjur vid sidan av vägen. Vi har typ 6 rådjur i Marsklands som strosar runt i kvarteret vid dusk and dawn. Aldrig har någon av de blivit påkört vad jag vet då alla vet att de är där och kör försiktigt. Det låg hur som helst vid sidan av vägen och jag panikade och ringde Dave. Dave hjälpte mig sen att ringa polisen och berättade om det. När jag promenerade till tåget på måndagen så såg det ut såhär... Surt ju :( 
Movie-Tuesday's with Frieda: 

Det är billigare att gå på bio på tisdagar och det var vi ju gjort flertal gånger i samband med Clustermeetings. Hur som! Frieda och jag har varit på två biosar utan att det varit Cluster meeting sen jag kom hem från Sverige. 

Sjukt förvirrande haha.. Vi ramlade in någon minut sent
då vi hade stora problem att hitta något vi ville ha på Taget
(Även fast vi hade 40 hela minuter att komma fram till
något och bion och Target är i samma byggnad) och när vi
väl kom dit fick vi sota för det då vi inte hade en aning om
vad som pågick haha..

Väldigt bra. Vi gillade den himla mycket alltså!
Den är baserad på en bok och jag hade inte en
aning om vad det var som så filmen hade i min
åsyn en så sjukt annorlunda och sjuk twist. Bra
grejer!



 I måndags var det Columbus day. Hyllandet av att Columbus hittade Amerika. Jag fick leeeedigt vilket var väldigt snällt och uppskattat så jag tog mig givetvis till City. Trodde att det skulle bli min sista gång men hinner nog klämma in ytligare en innan man far iväg.


Tog mig upp till Apple butiken i Grand Central där man har en bra sikt av the Main Concord. 
Jag träffade Dave i city och vi åt middag tillsammans innan han hade lektion. Det var jättemysigt! Träffade sen Spenser på kvällen då vi drog en "Spishbucks". Förmodligen sista gången vi hinner med det alltså... Förhoppningsvis så hinner vi med någonting mer innan jag åker i alla fall.. Eller ja, det är ju givet att vi gör det!




 Idag, Onsdag, har varit en fantastiskt vanlig dag. Lite packande, lite slöande, lite tvättande, mer fixande. Ja.. Vad gör man liksom? Tjejen hade på kvällen konsert så den tog vi oss på och sen tog vi oss heeeeem där jag nu är. Slår på stort och tänkte kolla film innan läggdags. Vilken får vi se helt enkelt.


7-åringen kom och gav mig denna stora gummibjörn. Han är så söt ibland. Även fast det bara är en gummibjörn är spontana presenter med stor tanke bakom någonting så himla roligt! 
Åååååh.. Min värdmamma kom precis in i mitt rum. Hon kommer aldrig in helt och hållet utan står mest utanför eller så men nu kom hon in för att ge mig min allra sista check innan jag far iväg och det  var som att hon var nära på att börja gråta. Hon ba "Oj, du ser rätt så färdig packad ut"samtidigt som hon kollade runt. Hon såg då ledsen ut! :(  Mitt rum är otrolig tomt just nu. Jag hade bott in mig ordentligt och fyllt upp allting med massa grejs och nu är allting istället så tomt.

Hur min anslagstavla började... 
Detta är halvvägs in på året eller så. I slutet var det kepsar och ballonger och allt möjligt som hängde överallt. Platsbrist led jag av! 

Gammal bild
Gammal bild
Gammal bild på hela mitt rum. Nu är det tomt, tomt, tomt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar