fredag 24 oktober 2014

"Har du aldrig ätit middag hos kompisar förr?"

Min tredje dag i Philly vart upptäcksreande! Upp vid 7 och kurra frukost till barnen. Det som är så bra är att de här barnen faktiskt äter frukost. Så mycket skillnader. De vet vad de vill ha och vi fixar. Så bra! Vi tog de sen till skolan som vanligt och tog oss efter det direkt till 2 olika matbutiker för att handla lite matvaror som vi behövde.

Matvaruhandling kommer jag göra sjukt mycket mer av i den här familjen men det funkar helt annorlunda! Jag tog mig alltid till Whole Foods när jag bodde i Rye. Här har de 3-4 olika butiker och här köps olika grejer och det kollas priser mer och det ska vara speciella märken och kvitton ska sparas och... Ja! Lite skillnad är det. Känns som att det är mycket att hålla reda på men samtidigt så tänker jag att jag nog stressar upp mig mer än vad som är nödvändigt.

Vi tog oss efter det hem, åt frukost och tog lite egentid igen innan vi tog bilen och körde till King of Prussia mall som är en av USA's största gallerior. Vem visste det liksom?

Såhär står det på hemsidan
Det var helt sjukt stort och vi såg bara en liten glimt av det stora hela. Angi köpte en jacka och lite såna grejer. Vi satte oss på Starbucks och bara pratade ett tag, vart en jättebra dag där liksom.



Vi tog oss efter King of Prussia mall till en matbutik i närheten och oj vilka bra matbutiker de har här, i massor haha... Massa kedjor som vi inte hade i NY. Vi köpte en massa frukt och bestämde oss sen för  att åka till Chipotle för att köpa mat hem. SÅ GOTT!

Väl hemma tog vi lite mer tid innan vi tog oss och hämtade barnen på skolan. Tog oss hem och efter ännu lite längre så tog vi tjejen till tandläkaren. Alltid jag och Angi haha, än så länge går vi överallt tillsammans. Hem för middag tog vi oss och efter de så åkte jag med min värdpappa på hans lilla körtest. Han gör tydligen det med alla au pairer för att se så allt är som det ska innan jag får köra barnen runt själv. Nu har det varit att jag kört överallt så fort barnen inte varit i bilen men när barnen har varit med så har Angi kört. Nu är jag i alla fall färdigstämplad!

Kom nu hem och ska baaara titta film tills jag somnar. Blev nu imorgon medbjuden på sabbats-middag hemma hos några vänner till familjen. I bilen med min värdpappa sa jag "är det något speciellt jag behöver veta? Jag har ju aldrig riktigt gjort det förut...." och han svarade "har du aldrig ätit middag hos kompisar förut?". Haha... Han förstod mycket väl vad jag menade men ville bara visa tydligt att jag inte riktigt hade något att oroa mig för och ja... Vi får se hur det blir.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar