onsdag 29 oktober 2014

Klara, färdiga, gå!

Min första jobbdag kändes fullsmockad (även fast det inte var fallet) och det var med tungt huvud jag gick till sängs igår kväll.

Morgonen går såååå smidigt här. Det är samma, lika varje morgon. Jag går upp till köket 6.55 och börjar plocka ur diskmaskinen. 7.01 kommer killen ner och kort därefter även tjejen. 10 minuter senare så är båda mitt i frukostätande, de tar bort efter sig själva och går sen upp och fixar sig och bäddar sina egna sängar(!!!!!). Jag städar upp, fixar killens dagliga vattenflaska och har sen dötid innan jag 7.35 säger "Guys! 5 more minutes then we're leaving!". Färdigt! Deras mamma tar de till skolan och.. Jag gör vad jag vill.

Måndag valde min mamma att jobba hemifrån. Vi tog barnen till skolan tillsammans och sen till en dry cleaner för att lämna in kläder så jag vet vart jag ska om jag behöver fixa det.

Eeeeefter det vart det spring till mataffären för min del. Det är liksom som att springa runt på ICA Maxi för första gången och leta efter specifika saker. Inte så lätt inte.
Plockplock. 
Jag kommer göra väldigt mycket handling för min nuvarande familj. De är också väldigt specifika i sina önskemål. Det ska vara speciella märken och speciella saker eller storlekar eller vad det än kan vara. Kvitton ska sparas och bonuskort ska användas. Lite krångel blev det med det men... Ja det gick an i alla fall. Kommer nog hitta rätt om ett tag men det är så mycket nu i början. Jag vet nu även hur man vet att en ananas är färsk!

Dessa sex arma kassar tog det mig 2 timmar att få ihop i två olika butiker

Tog mig hem och tvättade och sen tog jag mig och hämtade tjejen för att ta henne till hennes matte-tutor. Där gick det inte helt rätt då det av någon fantastisk anledning var en jättekö för att hämta upp henne. Vi kom dit sent (strålande start som au pair) men allting blev i slutändan helt okej.

Till middag gjorde min värdmamma en broccoli- och cheddarsoppa (typ den vi åt på Panera bread hah) och den var sååå god. Det är farligt alltså! Så mycket gottigheter!

Efter så blev det sängdags. Så efterlängtat och med en fet huvudvärk, men det blir nog bättre när allting inte är så himla överväldigande här.

Jag hade en kissekatt på besök utanför fönstret igår. Se där! 

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar