onsdag 22 oktober 2014

The start of something new - Philadelphia day 1

I made it! Jag är just nu i mitt rum i Philadelphia och det känns alldeles, alldeles knäppt!

Jag tog mig ner för frukost imorse. När 7-åringen kom ner såg han alldeles delad ut. Min värdmamma bestämde att han skulle stanna hemma en extra timme och gå till skolan senare då han fortfarande har en konstig hosta. Jag frågade honom om han var ledsen och han sa "ja". Jag frågade varför och han sa "jag veeeet inte!" och då frågade jag "är det för att jag åker?" och det bara brast för honom. Han grät och grät och grät och det fick mig att gråta haha. Vi låg och bara gosade ett tag innan han kände sig lite bättre till mods.



Det slutade med att han spenderade hela dagen hemma men så fort min värdmamma kom hem igen efter att ha skjutsat barnen till skolan så fick jag bege mig ut en snabbis. Jag träffade Spenser en sista gång, vi tog oss till Starbucks för lite vanligt fika sen till CVS för att printa ut lite bilder som jag gav till barnen och sen tog vi oss hem till honom där jag fick träffa lilla Monty ännu en sista gång. Så sorgligt att säga hejdå. Hatar det!

Tog mig hem och fixade brev och och kramades en massa. Min värdmamma skjutsade mig sen till tågstationen i New Rochelle där jag skulle ta tåget ifrån.


Lite förseningar, en resa med en astronom som pratade om hur mycket hon hatade Skorpioner (stjärntecknet, inte insekten/djuret) och lite väntan senare så satt jag i bilen med min nya värdpappa påväg till mitt nya hem. Min nya familj är en familj på fyra personer. Mamma, pappa, en tjej på 13 år och en kille på 11 år. 

Precis när vi kom till huset så kom tjejen och deras gamla au pair hem från skolan också. Fick träffa de och det var jättekul! För att summera, alla är så himla snälla. Vi har haft en massa att prata om och det känns jättebra! Jättestor skillnad är det verkligen i familj och kemi och allt där emellan men... Det känns så himla bra! Är så impad över hur involverad min värdpappa är. Hur duktiga är otroligt välskötta de här barnen är.. Känns som rena rama semester! Får se när man kommer in i det mer.

Jag förstår mycket väl att jag nu måste mixa med mina kassa foto-fixar skills och ta fram en ny header. Även fixa andra småsaker på bloggen men det kommer i sinom tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar