onsdag 29 oktober 2014

En redig fixardag

Min tisdag började precis som jag beskrev igår. Efter att de var off till skola och jobb så fastnade jag lite i telefon med Dave och sysslande med andra saker.






Samlingsrummet ute i källaren. 
Efter lite mat, lite tvätt, lite prat med städarna som var här och lite annat fix så kom Sara, en colombiansk tjej jag har haft planer att träffa i några dagar, och hämtade mig. Vi tog oss till Chipotle för lunch och pratade en massa. Hon var jättegullig och det känns jättebra att ha träffat henne. Vi har redan smidigt lite planer för framtiden haha.

På tisdagar så kör någon annan hem barnen från skolan så jag började liiiite senare när kidsen kom hem. Vi satt och hade allsång i köket medan de gjorde läxor. Jättemysigt. Deras mamma kom hem från jobbet och kort därefter kom min nya community counselor på besök för att kolla läget och ge lite extra information. Fick till exempel reda på att jag måste ta ett Pennsylvanian drivers license. Jaaaaahapp! Där ser man haha. Hon sa också att " it's a bit of a pain but I'll guide you though it". Ser fram emot det sådäääär mycket. Ska bli kul med Amerikanskt körkort men ja.. Krångel hade man ju kunnat klara sig utan.

Vi åt tacos till middag, lite mer likt svenska tacos och det var sååååå gott!!!!

Efter det tog sig jag och min värdpappa till AT&T för att skaffa ett Pennsylvianskt nummer till mig då min värdmamma i NY så snällt lät mig behålla min iPhone 5C. Det var snabbt fixat och jag har nu ett nytt nummer.

Hem efter det och nu väntar sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar