torsdag 9 oktober 2014

Spens- och biotisdag

Hallå hallå!

Min tisdag blev så mysig så. Började med att fixa en massa tvätt ifrån min resa och annat smått och gott. Mer ihopplockande för att flytta också. Inte kan jag förstå det för fem öre.

Spenser och jag hade smågjort planer på att ses och sen blev det halvspontant på tisdagen. Vi tog oss till vårt Diner för frukost som var mumma!



Han har fått jobb på Whole Foods, woop woop! Skjutsade dit honom då han hade något möte och tog mig sen hem för att fortsätta med min tvätt. Hann bara hem en snabbis innan han hörde av sig och var färdig så jag tog mig hem till honom igen där han hunnit ta sig och vi tog oss till Starbucks (Spishbucks?) för lite Pumpalatte!

Jag tog mig och hämtade kidsen efter lite spring på postkontor och annat. Sån bra förmiddag!

Tisdagar är alltid rätt så kör-lugna. Vi släppte av killen på tennis där han är från efter skolan ända fram till kl 20. Heldag på tennishallen!

Vi tog oss hemåt och hade en mysig eftermiddag och det var en himla bra dag! Min värdtjej har en inhaler som hon använder ibland när andningen inte är helt 100. Denna inhaler var slut på puffar och just denna dag till ära då vi inte hunnit skaffa ny än så vart hennes andning inte alls rolig. Typiskt! Fick inte tag i min värdmamma, min värdpappa är i London och... Ja. Vad gör man?Akut var det inte men ville veta om jag kunde få tag i en till någonstans. Ringde till apoteket och kollade om det fanns recept men nepp nepp nepp. Lite tips och trix fixade man fram till min värdmamma äntligen hörde av sig, drop i lite strings och sen kom hon hem med en ny än. Woop woop.



La min 7-åring i säng och sen så tog jag mig till White plains för att gå på bio med Frieda. Åh hon är så rolig! Vi hade det så himla bra alltså. Jag var toktrött men det var så värt det! Vi tittade på Gone girl. Filmen handlar om att en kvinna försvinner och alla bevis och tecken tyder på att hennes man har någonting med försvinnandet att göra. Den är baserad på en bok och jag har inte läst boken men jag gillade verkligen filmen. Rätt så sick and twisted ibland alltså men bra var den!



Vi gick in på Target och de hade minsann redan julprydnader! Jäklar alltså! 
När jag kom hem mötte det här mig. Det måste ha blåst väldigt, väldigt mycket då 2 stora grenar blåst ner från våra träd. En av de var rätt tung så om en av våra bilar hade varit där hade det ju varit... Inte bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar