torsdag 9 oktober 2014

Onsdag

Igår kväll efter bion när jag kom hem så var jag uppe till 3 och hjälpte Dave att göra research om ett av företagen han ska på arbetsintervju hos. Måste bara säga.. Det har varit jättespännande att vara med honom på sidan av. Att vara med när han skickar in en ansökan om att gå på Columbia university. Att vara med när han kom in på ett av USA's bästa universitet. Att stötta när kurserna är skitstressiga. Att vara med när toppbetygen ändå rullar in. Att få höra om jobbmässor han gått på. Att få höra och stötta i osäkerheten om erbjudanden om intervjuer verkligen skulle bli verklighet. Att få vara med när inte en, två eller tre intervjuer kommer till utan till och med FEM. Att få hjälpa honom det lilla jag kan med att ta reda på information och fakta om företagen. Och att få finnas där och dela glädje när en intervju efter mindre en 24 timmar även blir ett jobberbjudande. Det har varit så himla kul! Så himla spännande och en helt parallell historia utöver mitt au pair år i allmänt.


Min värdmamma hade gett mig sovmorgon i morse. Tur var ju det! Den utnyttjades helt plötsligt till fullo och jag vaknade supersent. Tog mig upp och bara... Existerade typ. Tog mig sen ut och hjälpte min värdmamma lite då hon glömt saker hemma.

Hämtade upp 7-åringen då tjejen har upptagna onsdagar med aktiviteter och 13-åringen hade fotbollsmatch. 7-åringen och jag tog oss hem och hade det jättebra med lego, (mindre bra) läxgörande, allmänt fix, pyssel, prat och lite tv-tittande. 


Hans mamma kom hem och lite människor var här för att byta lampor och sätta upp tavlor och.. Ja fixa helt enkelt. 

Min värdfamiljs liksom... Ord att leva efter.. Motto? Typ! 
Vi hade det mysigt i trappan medan vi tittade på hur de arbetade och 7-åringen kurrade upp sig i min famn så som bara han kan göra. Min värdmamma sa då "du kommer inte att få några kramar i din nya värdfamilj. Dina nya värdbarn är för gamla för det". Lite såna kommentarer får man här och där haha. Nu har jag vetat sen typ augusti/början av september att jag åker, hon har vetat ungefär lika länge, trots det regnar fortfarande kommentarer som dessa haha. Vi hade i alla fall det mysigt och roligt där. 

Chloe (dalmatinen) hade total demolerat en boll ute på gräsmattan så jag tog mig dit med 7-åringen och plockade upp bitarna som var kvar av den stackars bollen för att slänga. Min värdmamma tyckte samtidigt att gräsmattan såg lite torr ut och bestämde sig för att sätta på vattenspridarna. Riktigt movie moment. Vi rusade allt vad vi hade. Hahah.

Belle gillar att dricka vattnet ur vattenspridaren. Då blir man blööööööööt! 

Skjutsade min värdmamma till en vinprovning på Country cluben och hämtade upp tjejen på fotbollsträning och sen tog man sig heeeem och fixade. Nu är alla i säng och jag ska göra detsamma. Vill så gärna att veckan går fort. Är så redo på helg!!! Blir typ förövrigt min sista helg i NYC? Galen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar