fredag 31 oktober 2014

Social torsdag

Halli hallå!

Denna dag till ära har innehållit en hel del. Jag började min dag som vanligt, en alldeles utmärkt morgon var det. När kidsen och mina värdföräldrar tagit sig iväg så tog jag mig ner till mitt krypin igen. I brist på någonting annat att göra tog jag en promenix till Five Below med målet att inhandla saker jag tyckte att jag behövde i mitt rum... För att göra det ännu mer mitt liksom. Jag har till exempel en grej där jag hemskt gärna vill ha matchande galgar haha... Här är det lite hur som. Och en supersmidig såndär kroksak man fäster på dörren. Lite sånt som jag faktiskt sett att de hade på Five below.

Detta är Amerikanska trottoarer i ett nötskal, om de existerar i huvudtaget. Det är ett otroligt bilanpassat samhälle och behöver bilarna ljus, ja då får trottoaren lida haha. 

Efter 30 minuter kom man fram och efter att ha kollat runt en del märkte jag att jag inte alls fastnade lika mycket för sakerna när jag väl var där som jag gjort när jag kollat upp de. Fick med mig lite nödvändigheter i alla fall och började sen min vandring hemåt.

Åt lite taco-lunch och tog sen bilen ut på nya äventyr. Mitt mål var Natalia, en polsk tjej som kom hit typ dagen efter jag kom hit. Jag hämtade upp henne och vi tog oss till Starbucks i Bryn Mawr (ja... Så konstiga namn har ställen här omkring....) och bara satt och pratade. Jättemysigt och det var verkligen en supergo tjej!

Jag skjutsade hem henne och tog mig sen till kidsen skola där jag hämtade upp tjejen och vi två tog oss hem då hennes bror hade ännu en fotbollsmatch. Fixade ett snack till henne och tog mig sen och hämtade upp dry cleaningen som jag och min värdmamma lämnade in i måndags. Strålande liksom!

Väl hemma igen ställde jag mig och skar upp brysselkål. Lite fix inför middag liksom. Min värdmamma kom hem och fixade mat och till middag hade vi kyckling, couscous, brysselkål och sallad typ. SÅÅ gott. Vet inte hur hon lyckas men mumma...

Efter middagen så kom en tysk tjej som heter Patricia och hämtade upp mig. Vi tog oss på en liten kvällsfika och pratade ännu mer. Det är faktiskt rätt så roligt med Patricia. Hon och jag hade vanliga, trevliga men ytliga konversationer här om dagen (då vi inte kände varandra liksom, naturligt!) och så helt plötsligt så började hon öppna upp sig jättemycket om hur nervös hon var för ett körprov som hon hade (igår). Hon var så nervös över hur hon inte var säker alls när det kom till parkering och hon var rädd att hon inte skulle klara av det. Jag försökte stötta så mycket jag kunde och det gick väl helt okej så att äntligen få träffa henne idag var jättekul! För övrigt så klarade hon testet. STRÅLANDE! 

Vi hade en jättemysig fika och hade mycket att prata om. Ännu en strålande bra tjej! Philly levererar haha!

Nu säger en väldigt trött och sliten tjej tack och hej. Fredag imorgon, ledighet på det. Man tackar!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar