måndag 3 november 2014

Halloween nummer 2 i Staterna

Hallå där!

Vilken fredag jag hade.

Min värdmamma tar vanligtvis kidsen till skolan men på fredagar så jobbar hon mer som läkare än som typ.. Försäljningsdoktor så hon bad mig att ta kidsen till skolan. Sagt och gjort! Tog de till skolan efter lite fuzz. "Vart är mina skor? De är i väskan...Vart är min väska?!" "Vart är min vattenflaska?". Min värdgrabb hade en tuff morgon då han upptäckte att han glömt en himla massa saker i skolan haha....

Efter skoldrop-off så tog jag mig till Dollar Tree ännu en gång och handlade lite grejer. Typ galgar och annat nödvändigt. Tog mig sen också till Target för att lämna tillbaka ett par byxor min värdmamma köpt men inte ville behålla.

Tog mig hem, kastade in tvätt i tvättmaskinen då måndag och fredag är mina tvättdagar. Fixade lite innan jag tog mig ut och träffade Patricia på Haverford college's campus. Skolan är rätt så stor, campuset är JÄTTESTORT och det är som en promenadslinga runt hela alltihopa så vi tog en promenad och bara pratade. Bra grejer var det verkligen! Hur fint som helst såhär i hösttider och det var som vilken park som helst!



Handlade, tog mig hem, fixade med tvätt, ut och handla igen och... Ja! Sen var det att plocka upp barnen. De hade kompisar med sig då det var halloween. Så fort som vi kom hem var jag typ off. Jag hämtade upp pizzor åt min värdmamma efter mycket om och men. Gulle. "Jag vet ju att du alltid var så upptagen där du var förr. Jag vill inte att du ska känna så här...". Jag får inte ens hjälpa till med disken efter maten... Och då jobbar jag redan typ bara 30 timmar/vecka här. Jag kommer inte dö av utmattning här i Philly. Jag lovar!

Patricia skulle ut på en Dracula Ball på kvällen med några kompisar och frågade om jag ville med. Sagt och gjort! Med en häxhatt som enda utklädsel gjorde jag mitt bästa och tog mig ut med tjejerna.

Det var jag, Patricia, Hoyada från Israel, Kerstin från Österrike och Nelly från Mexico! En himla bra skara.

Patricia balanserandes vid tågstation. Hon var förövrig Pippi Långstrump, lite Swedish rep sådär!

Vi tog oss till The Trocadero i Philadelphia (min första gång i Philadelphia). Vi väntade oss en maskerad fest. Vad som väntade var mer som en gothgathering hah! Sjukligt läskiga människor och otrolig hårdrocksmusik. Vi var otroooligt felplacerade där men gjorde det bästa av situationen!



Jag vet inte vad jag ska säga.... Folk körde på! Tjejerna gick ut och tokfånade sig och det drog ut en massa, massa människor på golvet, så värt haha!


Efter några timmar så kände vi att.. Vad är det här egentiligen? Det var kul men kände oss så otroligt missplacerade där. Andra människor märkte nog det också haha..

Tack men nej tack.. Haha

Patricia och Hodaya ville stanna och tokdansa men Kerstin, Nelly och jag tog oss och käkade istället. Vi tog halv 1 tåget hem och i och med det var min fredag över. En välspenderad sådan 😄 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar