fredag 14 november 2014

Finally, you're mine.

Halli hallå! Vad står på? 

Vilken poet. Det är ju obegripligt ibland.

Idag har varit bra mycket bättre än gårdagen. Det behövdes ju egentligen inte så mycket för att toppa gårdagen om jag ska vara ärlig. 

Jag hade planer på att jag skulle rivstarta morgonen efter jobbet men jag vaknade ännu en morgon DÖ-trött och blev efter morgonjobb liggandes och bara.. Gjorde ingenting ett tag. Bestämde mig hur som helst till slut för att ta mig iväg och handla lite grejer min värdmamma behövde för kvällen och tog mig efter det tillbaka till det fruktade körkortskontoret. Min otrevliga herre var där men bestämde mig för att ta en kölapp och bara se vart jag hamnade.

Efter lite väntan hamnade jag hos en dam. Hon bad om mina papper som bekräftade mitt boende (dessa jäkla papper...) och jag sa att han från dagen innan hade behållit de. Hon kolla på mig, suckade och sa "alltså.. Vi behåller inte grejer". Så jäkla stöddiga och otrevliga är de... Jag hade precis varenda papper han gett mig tillbaka dagen innan i samma mapp som jag tagit med mig dagen innan och papperna om det var inte där och jag såg hur han skramlade papper ständigt på sitt skrivbord. Förvånar mig inte om det blev inmixat med någonting annat, ingen big deal men vart så trött på deras bemötande. Höll hur som helst minen, frågade vad hon behövde och hon sa att "du kopierade ut de här papperna på samma dag vid samma tid". Jamen givetvis gjorde jag ju det. Ska jag ha två papper till något och vet vart jag får tag i båda så väntar jag ju inte gärna några timmar emellan jag kopierar ut de... 

Hade varit snällt och grönmarkerat all info som var relevant för de på alla papperna men... Det hjälte ingenting liksom haha
Hur som, spelade ingen roll hur mycket jag försökte att vara trevlig, hon skickade iväg mig på pappersjakt. SÅ... Jag tog mig tillbaka till banken från dagen innan. Vem var inte där om precis samma människor som från dagen innan. De kände igen mig och var jättehjälpsamma som tur är. Bankmänniskor här i USA är typ världens trevligaste. Det är helt galet. Jag älskar det.

Tog mig tillbaka till körkortskontoret och kvinnan som hjälpte mig hade sagt att jag kunde komma fram till henne utan något nummer så tog jag mig mot hennes bord, hon viftade dock bort mig på en gång så jag satt mig framför hennes bord och väntade. Hon hjälpte hela 6 människor emellan innan jag var värdig nog att komma fram. 

Efter mycket om och men, två personers otrevliga agerande och två dagars strul fick jag ju tillslut mitt Lerners Permit i alla fall. STRÅLANDE. 


Trött och hungrig så tog jag mig till Cosi vid barnens skola för lunch och praktiskt fixande. Satt där med datorn och utnyttjade deras wi-fi. Försökte bland annat att boka en uppkörningstid. Det visade sig minsann vara näst intill omöjligt haha... 

Jag kollade tider på de tre närmaste ställera (som fortfarande är 30-45 minuter ifrån mig) och den tidigaste tiden jag hittade var 10.45 på morgonen.... Den 4e JUNI! 

Lite dryga månaden innan jag åker härifrån. Värt liksom haha. De andra två kontoren hade inga tider alls. De har världens knäppaste system. Det stod att det kom ut nya tider varje onsdag 12 på dagen så jag får väl fint vänta en vecka och sen sitta spikad så att jag kan kapa en bra tid. Att det ska vara så himla svårt att få ett litet körkort som bara kostar totalt 125 arma svenska kronor..... Har helt ärligt gjort av med säkert dubbelt så mycket i bensinkostnad just nu så mycket som jag farit fram och tillbaka. 

Jag stannade på Cosi och pratade med alla de gulliga arbetarna där tills barnen var off från skolan och jag kunde hämta de. Resten är historia. Har jag förresten berättat att min värdmamma är en grym kock?! Maten idag alltså. Yum, yum, yum!

Until next time. Förövrigt helg imorgon. HelgHelgHelg!! :D Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar