tisdag 4 november 2014

Tillbaka till vardagen

Som sagt, tillbaka i vardagen.

Jag var väldigt nervös på morgonen då jag faktiskt har en tid jag måste vara hemma på ifall jag jobbar dagen efter. Den tiden är 23.00 men vi kom ju inte hem förrän vid 23.30 på söndagen. Jag vet också att min värdmamma inte sover så himla djupt heller så hon vaknade förmodligen när jag tassade in. Rätt så nervig var jag över att höra någonting om det men... Morgonen var alldeles utmärkt och det var inga större problem där. TUR!

Dagen var i övrigt inte så himla spännande. Jag tog ikapp lite sömn och fixade tvätt. Hämtade kidsen vid 3.30 och släppte av killen hos hans mattetutor. What else? Tog mig hem med tjejen. Vi pratade lite medan hon gjorde läxor sen hämtade jag upp killen igen. Vi tog oss hem och jag hjälpte min värdmamma med att göra mat. Mumma! 

Efter maten satt vi oss hela familjen och tittade på ett collage med bilder från tjejens Bat Mitzvah. Jättemysigt. Efter vart det godnatter. Kollade lite Breaking bad med Dave och somnade sedan gott. Oeventfulla dagar ska det ju också få vara.

Kerstin och jag diggar vinden @ Staten Island Ferry haha

Idag är det tisdag och jag har inte varit så mycket bättre idag hehe.. Skjutsade kidsen till skolan imorse och tog mig efter det hem. Har lagat mat och socialat med städarna som är här. Också pratat lite med flickorna om resor i framtiden. Är så taggad på att åka till random ställen bara för att. Har så mycket tid och vill så gärna se olika delar så varför inte? När man planerar resor sådär så är döda dagar rätt så välkomna och nödvändiga för på döda dagar sparar man pengar haha!

Vad för andra tankar har jag? Är inte speciellt imponerad av min garderob (vart försvann allting???) sen jag flyttade hit till Philadelphia så måste bygga på den. En helt oplanerad helg is coming up though så massa tid får jag ju för det.

Kollade även in bilder idag från förra årets Dracula ball i Philadelphia och.. Ja vad säger man. De är ju supergrymma, men vi hörde liksom inte hemma där i klungan haha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar