lördag 29 november 2014

Thanksgivingveckan

Hallihallåååå!

En upptagen vecka är förbi och oj vilken sådan det varit.

Torsdag den 27e November innebär Thanksgiving i USA. En stor, stor, stor högtid och har man en någorlunda kock i familjen (vilket denna familj verkligen har) så innebär det många turer till mataffären. Det beskriver denna vecka alldeles utmärkt typ haha..

Tjejen hade teater föreställning måndagkväll som jag sprang på. Alldeles utmärkt! 
Härlig trafik påväg till mataffären...


Vi fick ett superredigt, krångligt snöfall i onsdags och snön är faktiskt fortfarande kvar på backen så nu närmar sig vintern. 


Hjälpte min värdmamma en del i köket dagen till ära. Då vi skulle vara så många så vägde kalkonen 13 kilo. Det gjorde minsann alla steg i processen väldigt komplicerade haha..  
Jag blev alldeles kör i förra årets Thanksgiving. Det var så otroligt bra och roligt! Även denna års Thanksgiving vart bra. En massa, massa god mat! Man äter alldeles, alldeles för mycket en högtid som denna. Tur att jag har kommit igång med gymandet haha..... Hur som.. Jag fick en från thanksgivinghälsning också:

Från min 7-åring i NY! Jag håller på att planera när jag ska hälsa på de. Lyckosarna tog sig till Bora Bora över thanksgiving så de fick sol och bad... Mumma! 
 Idag är det fredag vilket innebär Black Friday shopping och en massa, massa, massa reor överallt. Jag tog mig till King och Prussia och fick med mig en hel del fynd hem, alltid uppskattat! Patricia och  jag tog oss sen till Suburban Square för att kolla in mera reor och hade sen en lunch/middag på Corner bakery innan vi tog oss hem. Hemma är jag nu där jag fixat och organiserat i mitt rum och fixat med andra grejer. Har en helledig lördag och en halvledig söndag att se fram emot! Får se hur man spenderar dom :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar