tisdag 18 november 2014

Vanor, fokus och självdisciplin - ett luddigt inlägg med potential

Hejsan!

Nu kanske rubriken låter jätteseriös och riktigt så illa är det kanske inte men.... På senaste (senaste 2-3 månaderna) så har jag blivit så irriterad på hur lite jag kan göra men en MASSA tid. Nu är mina helger kanske väldigt upptagna men vardagarna lämnar ju mycket rum till förbättring. Det finns ju en massa bra tjejer här omkring som jag umgås med men det fyller inte all den lediga tid jag har så det finns mycket kvar att önska från mig själv.  Jag har varit irriterad och irriterad och irriterad men har jag verkligen tagit tag i det? Nej. Jag bestämde mig i helgen för att verkligen ge en ändring en chans i alla fall.

Idag så hade jag ju då en produktiv dag för att kompa för min icke-produktiva måndag. Till att börja med så tog jag tjejen till skolan i morse. Efter drop-off så tog jag mig till gymmet för att signa upp. ÄNTLIGEN. Jag har varit så himla velig fram och tillbaka när det kommer till det efter händelser på gymmet i NY men gymmet här verkar alldeles för bra, jag har alldeles för mycket fritid, superbra grej att lägga min energi på; jag har ingen anledning att inte gå liksom.



Efter det tog jag mig hem för att släppa in en termit-kollare som var runt i huset. Gick superfort så efter kunde jag ge mig ut på äventyr igen.

Tog mig till King of Prussia för att lämna tillbaka lite grejer åt min värdmamma som hon handlat och tog mig sen för att handla frukt och grönsaker på Wegman's (som är en superduper butik där borta). Alltid när jag ska handla frukt och grönsaker blir jag jättenojig. Min värdmamma vill gärna att allting som köps ska vara.. Perfekt. Och jag kan säga att jag kanske inte är den mest kvalificerade brysselkålshandlaren (till exempel)... Jag har typ aldrig handlat vissa av de grejer jag handlar här innan jag kom till det här hushållet och därför är jag rätt dålig på att klassa om någonting är bra eller mindre bra, än mindre är jag den mest kvalificerade människan att plocka ut perfekta saker av allt. Jag står vid alla frukt och grönsaksställen och plockar i flera, flera, flera minuter innan jag tillslut tar något. Klämmer på alla avokador tre gånger om, lika så med alla mangosar, kollar in i hallon- och blåbärsförpackningen 20 gånger från olika vinklar för att hitta dåliga bär osv osv osv. Har blivit ett sånt otroligt stressmoment för mig haha. Så löjligt egentligen men hon är så snäll och inte gör en grej om det även fast jag vet att hon verkligen föredrar toppkvalitet på allt och då vill jag ju inte ge henne mindre än det liksom. Men för att vara helt ärlig, är det så att det här är en av mina större "problem" så är jag helt lugn med det alla dagar i veckan alltså.



Tog mig hem för att droppa av matvarorna innan jag satt mig ner och snickrade mer på hur jag ska göra här av att göra så mycket jag kan av tiden jag har. TILL EXEMPEL: jag har en massa saker jag önskar jag visste mer om. Jag önskar allt för ofta att det fanns något här i världen som jag visste OTROLIGT mycket om liksom. Tyvärr är inte riktigt det fallet. Varför tar jag då inte tiden och lägger den på någonting som kommer ge mig något i längden (typ som att lära mig grejer), istället för att slösa det på någonting som kanske får mig att känna mig okej tillfälligt men inte ger mig någonting sett längre i tid än just där och då? Nope, nope, nope. Det är slut med det för ett tag nu. Ska försöka få in nya vanor och lite mer struktur i mitt otroligt o-schemalagda liv (som det är för tillfället). Får se hur det går men just nu är jag i alla fall väldigt motiverad. Vem trodde att jag skulle "klaga" på för mycket fritid?

“Vem som helst kan bli expert på vad som helst”

Hur sammanhängande var egentligen det här inlägget? Från pepptalk med mig själv till termit-behandlare till grönsakshandling tillbaka till pepptalk. Inte det minsta logiskt men så får det vara ibland. När det blir såhär försöker jag tänka att jag skriver för min egna skull och när jag tittar tillbaka kommer i alla fall jag förstå vad det var som jag menade... Får mig att känna mig lite bättre över mitt otroligt dåliga skrivande.

Until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar