måndag 17 november 2014

Busy weekend!

Hallå där!

Min helg har innehållit lite av varje typ! Min fredag var så himla vanlig (vad jag minns?). Jag hade planer med Kerstin men hon kände sig inte så himla pigg och då Patricia frågade mig och jag ville åka skridskor med henne och Hodaya vid the City hall fanns det ju inte en chans att jag tackade nej.



Sara, den colombianska tjejen jag träffat en gång förr hörde av sig och hade frågor om NY då hon skulle tid på tåget. I slutet av vår lilla konversation så frågade hon mig om jag hade tid att ta henne till tåget. Sagt och gjort! Jag tog mig och hämtade upp Sara hemma hos henne och släppte av henne vid tåget. Sedan var det min egen tur att ta mig till Philly.

Mötte tjejerna vid isrinken och det var så himla mysigt. Massa musik och juligt liksom. Vi kom dit innan 8-tiden och stannade till strax innan stängning vid 11. Det var Hodayas andra gång någonsin och.. Hon började stappligt men var världens superåkare vid slutet av kvällen.



Patricia, Hodaya och Jag

Av en ren händelse så började vi prata med två personer där; Brennan och Alex. Helt plötsligt var vi de bästaste vänner. Typ som småbarn som leker i sandlådan när man var liten. Rätt plats vid rätt tid och man är som best buds. Brennan och Alex pluggar båda här i Philly och.. Efter en massa, massa, massa konversationer så kom vi fram till hur liten världen verkligen är. Brennan är till exempel född i Moldavien, adopterad hit till USA men har varit utbytesstudent i Tyskland i ett år (han kunde alltså Tyska och Patricia och han bondade som aldrig förr). Han är dessutom gay, fruktansvärt stolt sådan (med all rätt!) och har världens härligaste personlighet. Vi fem hade det så himla mysigt där åkandes varv efter varv efter varv. Sån kvalitetskväll!

När isrinken stängde för kvällen tog vi oss till Dunkin Donuts för varm choklad och efter var det dags att rusha till tåget. En alldeles strålande fredagskväll!

Min lördag började tidigt då vi hade au pair-cluster meeting på Lincoln financial fields. Lincoln fields är the Philadelphia Eagles hemmaplan och vi skulle på en tur av their facilities. Jag tog tåget vid 10 med Nathalie, den tyska tjejen som bjöd med mig på froyo för någon vecka sedan (så många naaaamn hela tiden!). Vi tog tunnelbanan när vi kom fram till Philly och promenerade lite innan vi till sist var framme.



Turen var av... Pressrummet, broadcastrum, spelplanen, presskonferansrum, omklädningsrum och lite annat smått och gott.

Will, våran guide som visade oss runt.

Utsikt från Pressrummet



Jag och Nathalie

Philly's skyline

Bunch of au pairs and their host families

Nathalie och jag vid presskonferenspodiumet



Omklädningsrum. Super organiserat och även tomt då de hade en bortamatch dagen efter och tagit med sig alla grejer till den.

Storleken på omklädningsrummet var som en stor lägenhet... 
Jag rusade direkt från turen till Chinatown för att ta bussen till NY. Kunde vid 5-tiden landa i Long Island. Blev där bortskämd med froyo och en massa värme från Dave och hans familj. De är så snälla så.

Vi hade egentligen en Knicks-match planerad (basketboll) på söndagen men Dave behövde jobba istället så det blev inte av. Medan han jobbade så vandrade jag runt på IKEA. Fick med mig Paradis, julmust och doftljus hem. Alltid något i alla fall! När Dave sen kom och hämtade upp mig så tog vi oss och fixade naglar. Jättebra grejer då mina var katastrofala och in need av lite omhändertagande.

Fina tofflor man får när man får en pedikyr på nagelstället. 
What else? Vi tog oss hem och spanade lie fotboll. Lagade lite mat och sen var det dags för mig att påbörja min 5 timmar långa hemresa... Klockan 5.16 tog jag tåget från Hicksville där Dave bor och jag klev in för dörrarna här hemma vid 10.21. En hel del väntan och dötid men det är det ju värt.

Träffade förövrigt en motivational speaker på bussen och gjorde mig jättepepp på att bara... Göra mer liksom! Världen är lustig ibland. När man minst anar det så öppnas små dörrar och fönster liksom. Förhoppningsvis så håller motivationen i sig.

Ännu en helg förbi. Jag skulle vara så nöjd så om en helg då och då var i det här tempot men nu har jag ju möjlighet att fylla samtliga med sånahär gottigheter. Nästa helg ska jag ju till exempel kanske till Baltimore och på valsaffari. Bra grejer!

Allt från här. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar