tisdag 18 november 2014

Början på produktivitet?

Hallå där!

En vanlig måndag följde min upptagna, runtfarande helg. Min värdpappa är i Tyskland på en business trip och killen är på skolresa i Connecticut tills på onsdag så vi är ett väldigt kvinnligt hushåll just nu haha. Hur som! Jag tog mig knappt ut på dagen då vädret sög fruktansvärt mycket... Det öste ner och öste ner och öste ner. På eftermiddagen behövde jag inte direkt göra någonting heller då min värdmamma hämtade upp tjejen på skolan och de sen var ut och for en massa ärenden.

Man kan inte se men det öste. När det öser sådär i Sverige så gör det bara det en liten stund, här var det typ hela dagen.

När de väl kom hem käkade vi middag tillsammans  och sen var jag off. Oj vilken jobbig arbetsdag... Hackade grönsaker.. Och tog mig och handla mjölk och päron...

Efter middagen satt jag och tjejen kvar i köket och pratade medan min värdmamma gick upp till hennes rum. Vi lyssnade på Disney-låter, satt och sjöng och tog massa löjliga bilder. Så himla mysigt. Tycker verkligen om henne en massa. Inte är hon en "jobbig" tonåring heller! Lite bonding sådär på kvällen, passar mig alldeles utmärkt.

Jag hade stämt träff med Kerstin och Patricia på kvällen då vi skulle planera helgen men det gick sådär då jag helt missade tiden pågrund av allt vi hade för oss. När jag väl VERKLIGEN behövde gå så släppte hon inte riktigt iväg mig heller vilket jag tog som en jättekomplimang men tillslut kom jag iväg till Starbucks för att träffa tjejerna.

Vi träffades bara för en timme eller så men hade SÅ HIMLA ROLIGT. De är så bra de där tjejerna alltså och nu har vi vår söndag planerad med valsaffari i New Jersey.



Jag har haft en tanke i huvudet att jag bara slösar på all den lediga tid jag har här. Jag gör liksom ingenting med den. Jag är också typ den mest odisciplinerade människan jag känner. Jag kan ha all tid i världen och också varit sjukt inne i en plan men... Om jag sen helt plötsligt inte känner för det av någon anledning så händer ingenting. Sjukt dålig egenskap och jag har nu alla planer i världen att vända på den här biffen. Mer kanske jag kan säga senare. Veckan forsätter... Idag är lite mer fartfylld så jag ska fortsätta med det nu. Until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar