tisdag 11 november 2014

Händelselös måndag

Dave sa "du är ute så himla mycket nu för tiden!" och... Givetvis så är det så. Jag är fortfarande the new kid in town och försöker att träffa så mycket människor jag bara kan haha. Det är dock väldigt draining ibland och måndag morgon vaknade jag upp som världens zombie.

Jag tog mig upp för en vanlig morgon med kidsen (enkelt, precis som vanligt) och planerade att jag sen skulle gå tillbaka till sängen och sova längre efter det. Av någon anledning gör morgonjobb mig så himla pigg och alert.. Jag kan vakna upp och må jättetråkigt men så fort kidsen kommer ner från sina rum är jag så himla uppåt och med på noterna. Det var lika i NY och det förvånar även mig. Av den anledningen var jag ju inte trött när jag kom tillbaka till mitt rum så gjorde helt tvärtemot. Tvättade all tvätt jag hade och gick ut på en promenad. Det funkade ju utmärkt det med haha. Vädret här i Wynnewood var helt PERFEKT! Det var klarblå himmel och efter några svettiga backar var det nästan för varmt för den tunna jacka jag hade på mig.

Hämtade upp kidsen som bestämde sig för att ha krig i bilen om vem som skulle sitta fram och när (precis som mina kids i NY. Kom igen liksom!). De här två är otroligt mogna och vuxna i sitt sätt att vara dock. Jag älskar det. Även fast jag inte riktigt kommer de supernära då de är så himla vana med au pairer som kommer och går i sitt liv så är de ändå så himla enkla att ha och göra med, så lätta att prata med och riktigt goa "barn". De löste det NÄSTAN helt själv och på ett utmärkt sätt och sen var alla lyckliga och glada. I love it!

Min värdmamma kom med med superhuvudvärk så alla hjälptes åt med att få till maten, tacos igen som var så himla gott! Tog mig efter maten ner till min källare där jag är ju nu och där jag senaste 2 timmarna har försökt att vara produktiv. Det enda produktiva jag lyckats göra är att blogga men.. Ja det är en ny dag imorgon.

Until then - Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar