söndag 9 november 2014

Vänner och sällskapsspel

Halli hallå!

En jobbfredag som så många andra? Japp, japp! Farföräldrarna är ju här så när jag kom hem efter att kört kidsen till skolan så frågade de om de kunde låna min bil. De gav sig ut på äventyr och jag missade tyvärr ett "ny au pair i området"-möte men det får förhoppningsvis bli flera såna.

Jag hade inga planer för fredagskvällen så jag frågade Kerstin vad hon skulle ha för sig. Hon skulle in till Philadelphia till en kompis för lite middag och mys och sa att jag kunde komma med. Sagt och gjort! Efter att ha hjälpt min värdmamma med att laga mat (kycklingcurry som var muuuummaaaaaa) så kom Kerstin och hämtade mig och vi tog oss in till Philadelphia.

Vi hamnade hemma hos en Adam som var typ en eventplanerare och hade genom det lärt känna Kerstins au pair-vän som vi skulle träffa från början... Typ? Vi vart 6 stycken och Kerstins vän lagade mat till oss som var yum yum!



Lägenheten vi hamnade i var jättesmidig! Jättecentral i Philly och han hade designat den alldeles utmärkt!

Efter ett tag drog Adam fram sällskapsspelet "Telestations". Som en mix mellan... Pictionary och viskleken. Så himla kul!






Spelet gick till så att alla fick ett häfte, man skriver en fras och skickar sedan boken vidare till personen bredvid. Personen i fråga försöker sedan rita någonting som representerar frasen du skrivit och skickar i sin tur vidare häftet till nästa person. Den personen tittar på den ritade bilden och gissar vad det är som den representerar. Detta gör man sen tills man gått varvet runt och i slutet går man igenom sida för sida i varje häfte för att se hur frasen ibland i slutändan blir någonting heeeelt annat. Det blev så mycket fel och vi skrattade tills vi grät. Så himla roligt!

Vem vet egentligen?

Min representation av "New York City i solnedgången" mohahha
Jag skrev "Titanic" och Kerstin kom upp med det här...... Vi skrattade så himla mycket. När blev Titanic en segelbåt? Det blev ändå rätt i slutändan, imponerande haha
Runt midnatt så tog vi oss hemåt igen efter en alldeles lagom kväll i Philly. Och fortfarande då då, jag har inte promenerat eller gjort någonting sånt i Philly men varit där nu 3 gånger av andra anledningar haha. Söndag blir min upptäckar dag och jag ser fram emot det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar