måndag 3 november 2014

spontanlördag

Jag och Kerstin hade på fredagen bestämt oss för att ta oss in till Philadelphia på lördagen. Min första riktiga gång i staden liksom. Tyvärr höll inte vädret alls med om det. På lördagen regnade det så otroligt mycket och vi fick lov att tänka om.

Vid halv 1-tiden på lördagen så tog vi oss istället till King och Prussia mall (där jag nu varit 3 gånger istället haha). Patricia kom också med så vi 3 tjejer vandrade runt där i butiker för att kolla grejer. Kerstin var på jakt efter vintergrejer och efter en massa spring i butiker så hittade vi allting hon behövde, vilken win! 

Patricia, jag och Kerstin
Efter ett tag kände vi oss klara där. Tjejerna hade också NYC planerat för söndagen och bjöd med mig. Jag pratade med Dave om att vi skulle vara i City på söndagen och han tyckte jag kunde komma över lördagkväll istället. Sagt och gjort! Tjejerna släppte av mig på tågstationen och jag tog tåget till Philly och tog sen bussen därifrån till NY. 

I am not gonna lie.. Så fort jag såg the skyline blev jag som ett litet barn.. Super exalterad!
Tunnelbanan upp till Penn station och sen tåget ut till Long Island. Vilken resa! Påbörjades runt 5-tiden och framme var jag nog runt 9-tiden tror jag. Så bra grejer! Helt plötsligt var man tillbaka, precis som ingenting hänt haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar