tisdag 11 november 2014

En lördag på King of Prussia mall

Min lördag blev inte alls som jag tänkt mig men samtidigt väldigt bra.

Jag hade planer med Sara, den colombianska tjej som var allra först med att välkomna mig här i Pennsylvania. Det blev inte alls som vi tänkt oss dock. Först kunde jag inte få tag i henne alls och jag fick inte något slutgiltigt besked förrän vid 2-tiden på eftermiddagen. Då var ju beskedet att hon inte kunde. Inga bittra miner här inte dock!

Min bank som jag skaffade i NY fick för sig att dra pengar från mitt konto för en "maintenance fee". Sånt vill vi ju inte ha att göra med såklart så... Jag pratade med lite tjejer här omkring och de flesta verkar ha PNC (någon lokal Pennsylvaniabank) studentkonton. Helt gratis och utmärkt och då jag har en PNC närmare mig än vad jag har TD Bank så bestämde jag mig för att helt enkelt byta. Jag tog mig till banken och fick världens bästa hjälp av en supertrevlig Jarel och kunde sen nöjd och glad ta mig därifrån. Nästa steg är att stänga ner mitt andra konto och sen kan jag gå vidare i livet utan massa extrakostnader. Jag är ju i supersaver mode here (inte riktigt, men försöka duger ju).

Ett av de fina armbanden jag fick av min värdfamilj i NY råkade jag minsann bryta sönder här om dagen. Jag var klantig men det att det är ett superbra företag så jag hörde av mig och direkt fick man ett svar med en massa ojande och ursäktande. De fixade en blankett så jag kunde skicka armbandet till en verkstad och få det fixat. Sagt och gjort! Mitt "the Big apple"-armband är nu på recovery liksom.

Efter hörde av mig till den israeliska tjejen Hodaya och hon hade inga planer för sig. Vi bestämde oss för att ta oss till King och Prussia så jag hämtade upp henne och vi tog oss dit. Oj vad många timmar vi spenderade där. Mest bara promenerandes av någon anledning haha. Vi gick och gick och gick och gick (att gå och lägga sig den kvällen var alldeles strålande ska jag berätta). Fick med oss lite grejer hem och tog oss därefter (när mallet stängde) hem till Hodaya för att kolla på film. Vi såg This is War och åt massa, massa frukt innan jag tog mig hem strax innan midnatt (inga fler missade tider här inte).

En strålande lördag blev det efter en seg start. Bra grejer!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar