måndag 3 november 2014

FULLSPÄCKAD dag i NYC

Åh mitt NYC. Jag älskar ju staden sååååå mycket. 

Soooo vad hade vi för oss? Jag sa hejdå till Dave och hans familj rätt tidigt så morgonen och tog tåget till NYC och sedan tunnelbanan till Brooklyn. Väl i Brooklyn började jag promenera över Brooklyn bridge. Tjejerna promenerade från andra hållet över bron så vi möttes halvvägs.


Vi tog oss sedan tillbaka till Manhattan och åt frukost.


Efter frukost blev det tunnelbanan upp till Grand Central station så tjejerna fick se det.

Vi tog efter det en promenad till Times' square via Bryant park där de har byggt upp The Winter village. Så himla mysigt!



Väl på Times' square så gick vi runt i butikerna där och kollade. Så mysigt så!




Vi promenerade vidare till Rockefeller center och spanade in The Plaza.


What else? Vi gick vidare uptown mot Central Park via The Love Sign på 6th avenue.


Av ren tur (haha nej....) så var det New York marathon dagen till ära. Det var kaos vid central park då loppet var där men vi kom tillslut dit i alla fall!


Vi relaxade lite på stenarna och njöt i solen innan vi tog oss vidare till fontänen och sen tillbaka ut igen. Vi skulle möta upp Dave men det var lättare sagt än gjort.





Efter bombningen vid Boston marathon för 2 år sen är säkerheten superhög. Vi fick inte lämna parken utan att bli kollade av poliser och sen var massa gator och trottoarer avstängda. Lätt var det inte! Vi hittade tillslut pojken i alla fall. 

Nelly och Patricis tog sig tillbaka till Bryant Park för skridskoåkning och Dave, Kerstin och jag tog tunnelbanan ner till Staten Island Ferry. I solnedgången liksom! As bra grejer men shit vad vindigt det var. Håret gick banans och det var as kallt haha. Hela dagen var flera grader kyligare än det varit tidigare.







Efter Staten Island Ferry tog vi oss till Brooklyn bridge park för utsikten. Så bra grejer ju! 






Vi hade en hel timme kvar till bussen vid 8 men tack vare tunnelbanestrul fick vi ändå springa för att hinna. Och trots det var bussen 30 min sen och allt tog sån tiiiiiiid! Vi kom hem vid halv tolv efter en fantastisk dag NY och en strålande helg. Vet inte om jag någonsin förr har haft en sån produktiv dag i NYC och ändå så tog vi gott om tid på oss vad vi än gjorde. Detta, mina damer och herrar är vad man har tid för i NYC under en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar