onsdag 12 november 2014

All about that drivers license

Hello hello!

Ännu en dag är förbi bara sådär. Ännu en inte så värst händelserik dag på samma gång. Vaknade upp ännu en morgon där jag bara ville dra täcket över huvudet och glömma allt vad gå upp heter. However, väl uppe gick det ju bra, precis som vanligt. Får ta och sluta kolla Breaking bad med Dave sent på kvällarna haha.

Idag har större delar av dagen gått åt till att plugga körkort. En massa, massa, massa körkortsplugg... Det är ju gått rätt bra men det är samtidigt en massa, massa, massa jobb (i och för sig strålande att jag har någonting för mig om dagarna då jag är superekonomisk).

Pennsylvanias körkortsbok är braaaaa mycket bättre än vad New Yorks någonsin kommer att vara haha. Den har till och med lärt mig lite nya grejer som är bra att tänka på. I ALLA FALL... Man måste göra en massa saker innan. Bland annat så måste man på en medicink undersökning men... Då båda mina värdföräldrar är läkare så sa min counselor att de kunde signa och att allting skulle vara finfint efter det.

Nu ska jag bara ta själva provet antingen imorgon eller på torsdag (de kör ju typ drop-in prov här). All kunskap sitter ju sen innan det enda jag är osäker på är deras straffsystem och allt som har med det att göa. Här får man points om man bryter lagen. Går man ett år ostraffad dras points av. Får man massor med points kan man gå någon "säker körningsskola" som drar av points osv. Det är bara krångligt att komma ihåg hur många points man får osv. Kommer givetvis inte vara en stor del av provet men provet är bara på typ drygt 20 frågor och man måste ha ett visst procenttal rätt. Ett fel när det kommer till sånt är en big deal. Inte mycket svängrum liksom!


Har tagit kort hela dagen och skickat till Dave. Vissa frågor är helt onödiga... 

Ett körtest på det sen ska det vara klappat och klart. Det enda jag är nojjig över är fickparkering med min stora van. Har gjort det flera gånger nu men vem vet. När det gäller kanske ingenting går som det ska.

Min värdpappa frågade mig om jag var tillåten att köra mig själv till körtestet. Vanligtvis får man ju inte det och varje gång jag är ute och kör så kör jag ju egentligen inte tillåtet då jag inte har ett körkort men är här på mitt andra år så att åka dit och säga det kanske inte är ett recept på framgång. Det löser sig nog dock. Vill bara få det over and done with.



Eftermiddagen med kidsen har varit strålande. De är roliga och lätta. Det är inte ett hårt liv man lever ju nu. Måste bara hitta grejer att fylla vardagen med, sen mår man fint!

På tisdagar så börjar jag jobba en timme senare då kidsen får skjuts hem av en annan familj. Nöjd över det var jag, mindre nöjd var min värdtjej haha :) 
Jag ska nu ge mig av till Patricia's. Filmkväll igen! Sen ska jag verkligen sova gott.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar