tisdag 2 december 2014

Tiden går så fort

Jag kan knappt fatta vad tiden bara flyger förbi. Ännu en helg passerade bara sådär. Den här helgen var betydligt lugnar än föregående.

Min lördag är som ett hål? Vad gjorde jag egentligen? Kommer inte alls ihåg vad jag hade för mig på dagen men mot eftermiddagen tog jag mig i alla fall in till Philly för att träffa Kate; en vän från NY. Hon var påväg tillbaka till NY och hade vägarna förbi så vi hade en timme av lite catching up. Det blir vad man gör det till!


När jag återigen hade släppt av Kate hos Greyhound så tog jag en liten promenad till the Love Park här i Philly där de har en Julmarknad på gång just nu! 

 Där träffade jag min fina Kerstin och Kerstins två tyska vänner. En himla massa på marknaden var tyskimporterat  eller inspirerat så det var så tjejerna höll på att freaka ur! Jag förstår helt hur de känner dock haha! Jag gör ju detsamma när jag ser någonting Svenskt.


Jesus är överallt där vi är. Jag har varit i Philly typ 4 gånger och träffat honom 3 av de. Han hänger ofta vid isrinken haha



Vi sprang runt där och kikade innan vi tog oss till Chilis vilket är en restaurang där vi åt och sen tog oss hem. Mysig och bra lördag! 

I söndags tog jag mig till gymmet och träffade sen Kerstin igen at King of Prussia mall. Hon var med en australiensisk tjej som hette Anna som var jättehärlig. Tyvärr tar ju hon sig hem på söndag. TYPISKT! 

Hur som. Jag hann med några få timmar innan jag tog mig till DSW och hittade en ny väska som jag har sån stor hatkärlek till. Den är ingen typisk väska jag skulle köpa men jag älskar hur mycket jag har plats med i den. Fantastiskt! Tillslut hamnade jag hur som helst på Starbucks nära hemma. Min värdpappa var jourläkare för kvällen så ringde sjukhuset behövde han rusa, därför var jag också kvällen till ära jour-au pair. Jag tog mig hem efter några timmar på Starbucks och då var det också dags för honom att rusa. Vilken timing! 

Jag fick en lång, lång, lång helg. Torsdag (Thanksgiving), fredag (blackfriday), lördag och söndag. Som ett mini-lov typ. Det gillar vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar