torsdag 4 december 2014

Äntligen sett Mockingjay och Frustration i stor portion

Min onsdag var gles alltså! Jag började inte jobba förrän vid halv 6! HALV 6! Därför började jag dagen med att ta mig till gymmet vilket var ett superbra val! 1,5 timme yoga och sen 30 minuter på.. The Elliptical.. Vad är det på svenska? Min värdmamma kör 30 minuter på en elliptical varje morgon och kommer ut andfådd och med svetten rinnandes när hon är klar och jag alltid undrat hur hon uppnår det då jag hade för mig att jag tyckte ellipticals var rätt så behagliga men inte dödande liksom. Fel hade jag! Efter 30 minuter av verkligt körande var jag också dösvettig och trött i kroppen. Helt rätt dock!

Tog mig hem och bokade om mitt körtest till i Januari. Jag rensade också och fixade en massa bilder på min dator. Jag blir alltid alldeles förvånad när jag ser bilder från min tid i USA för det är faktiskt rätt så galet hur mycket man varit med om och gjort. Jag älskar det men det är rätt så överväldigande.
Ett år fyllt med kärlek och äventyr!

Efter det föll produktiviteten rätt så rejält. Då jag hade så himla mycket tid och helt plötsligt så himla lite energi så tog jag en nap fram till tre-tiden och tog mig sen ut på äventyr igen. Bland annat så kallade CVS där jag printade ut lite fler bilder från min tid i USA och satt upp på min garderobsdörr. En liten påminnelse liksom.. På hur bra jag verkligen har det.



Hämtade upp killen på basketträning och tjejen från pjäs-audition och vi tog oss hem för middag. Efter middagen är jag ju som vi alla vet off. Jag fixade lite och tog mig sen till Narberth för att kolla bio med Patricia och Cameron. ÄNTLIGEN fick jag se Mockingjay! Den var så bra så nu vill jag se sista filmen typ.. SNART! Gäller att tålmodigt vänta ett år.

This is how it's done! 
Idag hade jag planer att träffa Anna och ta oss till The Franklin Institute som är ett museum. Det funkade inte alls dock! En av lysena på min bil funkade inte så min värdmamma bad mig att ta bilen till verkstan och fixa det. Hon bad mig också att ta mig till mataffären och göra tvätten idag då de åker imorgon och vips så var hela min dag borta. Det vart till att planera om.

Allting min värdmamma bad mig om gick rätt smidigt att fixa. Bilen tog en kvart, mataffären en kvart och tvätten självklart längre men rätt så smidigt. However, jag behövde också själv ta mig in till Philly för att fixa grejer. Det gick helt, helt, helt fel. Jag tog praktiskt taget tåget till city för att ta en promenad i 40 minuter och sen åka hem igen. Slöseri på tid och pengar och jag var SÅ frustrerad på vägen hem. Men men. Så kan det gå!

Min 7-åring i NY sa att man var kung då man hade mycket av något. Jag tror jag är kung.. Över tvätt.. Wiho

Nu ska jag alldeles strax ta mig iväg och hämta tjejen och klura ut min helg då min fredag nu är en röra.

Fick vykort av min fina Sophia i Tyskland. Det värmer hjärtat. Hon är så full av överraskningar <3 

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar