onsdag 3 december 2014

Kort vecka på ingång

Halli hallå!

Som att jag inte har lite väl mycket fritid som det är så är ju denna vecka extra kort! Min värdfamilj åker bort på dop på fredag och stannar över helgen. Mina kids är lediga från skolan på fredag så de försvinner mitt på dagen eller något sånt. Jag själv beger mig till NYC för att spendera helgen där. Ser fram emot det en massa! Fram tills denna helg är det ju dock en massa (?) jobb på gång!

Min värdmamma tog kvällsflyget till San Francisco för jobb i Söndags. Kvar var min värdpappa och kidsen. Måndagen var inte riktigt som vanligt då killen hade basket på eftermiddagen men... Ja egentligen var det kanske inte så stor skillnad. Men min värdmamma var inte där och lagade supermat. Istället var au pair-Angelica där haha! Koka pasta kan man minsann! Win!

Idag har varit lite mer fartfylld. Jag var till Harcum College vilket är det College jag kommer gå på till våren. Här kommer ni hitta mig fyra dagar i veckan haha. Min snälla tålmodiga pappa hjälpte mig att klura ut kurser igår kväll och nu har jag lite tid att ändra om jag vill sen är det bara köra. I en ideell  värld hade jag haft mer pengar och kunnat tagit en tredje kurs för de hade SÅ mycket valmöjligheter men.. Ja... Som au pair lever man inte riktigt fett. Speciellt inte när framtidens resplaner kallar.. Haha.



Jag tog mig sen till gymmet och körde tills jag inte orkade lyfta armarna längre. KÖTT! Ska försöka att få in någonting de flesta dagar och bara.. Se hur det går. Värt tidsfördriv!

Tog mig hem och bytte bil. Min värdmamma kom hem igen 6 på morgonen från San Francisco. Hon var seriöst borta i typ.. En dag. Nästa vecka åker hon till Texas. Sen åker de till Dominikanska Republiken. Sen åker min värdpappa bort igen. De är en VÄLDIGT resande familj!

Min värdmamma hade bett mig att fixa lufttrycket i hennes bil så det blev ju äventyr då jag aldrig förr har kört hennes bil! Satt och räknade i mitt huvud och jag trooor att jag har kört 7 olika bilar här i staterna.. I NY körde jag.... Min egna Acura, min värdmammas gamla Mercedes, min värdpappas Range Rover, min värdpappas BMW, Dave's Honda och här i Pennsylvania har jag kört.. Min stora minivans Honda och nu min värdmammas lilla Honda.. Tror att det är allihopa. Där ser man liksom!

Åkte och handlade lite och tog mig sen hem. Väl hemma satt jag och pratade med min värdmamma och vi kom in på.. Ja allt möjligt egentligen. Hon är hur som helst cancerläkare så vi kom in på mamma och allt med det och helt plöstligt hade vi tårfest på gång.. Hon var i alla fall hur fin som helst och jättegullig. Efter hade jag en sådan otrolig känsla av lättnad. Vet inte varför eller vart den kom ifrån men.. Ja.. Kände mig megalättad.

Lets just embrace it ya know?

Tjejen och min värdpappa var ute på äventyr och killen tog sig iväg med min värdmamma på äventyr så... Jag fick lite mer tid själv där jag kunde komma ikapp med bloggande. Bra grejer liksom :D

Resten av veckan är lite halvupptagen. Jag ska på museum imorgon, ha en vaxupplevelse på torsdag och också ÄNTLIGEN se Mockingjay med Patricia torsdagkväll. Ska förhoppningsvis få lite träning och annat smått och gott gjort emellan alltihopa. Ja.. Lets go! Emot en annan helg och viiiidareee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar