tisdag 9 december 2014

Hit och dit och hit och dit.

Vart jag än hamnar i världen kommer jag inte riktigt ifrån en massa buss-, tåg- eller bilåkande. I MASSOR..

Min fredag vart kort och mysig. Jag hjälpte till kort på morgonen men åkte sedan vid 11 med min värdfamilj in till City där de släppte av mig för att själva ta sig till flygplatsen och resa till familj och vänner i Michigan.

Jag fikade med australiensaren Anna som jag träffade helgen innan med Kerstin. Vi skulle ju på museum men då tiden inte alls var på våran sida så fick vi till en kort men mysig fika på Starbucks istället. Det funkar ju det med faktiskt! Vi fikade i ett samhälle som hette Chestnut hill som är typ 30 min med tåg från Philadelphia centrum och det var jättemysigt! Påminde mig om Rye i NY där jag bodde och samhället hade små, superscharmiga butiker som vi vandrade runt i.

Jag tog tåget tillbaka till Centrum för att ta bussen till NY efter det. Dave frågade om jag ville ut med han och hans klasskompisar så cirkus 2 timmar senare kliver jag av i ett regnigt NY och tar tunnelbanan cirka 120 gator norrut där jag klev av mig Columbia University för att träffa de. Alltid lika skräckinjagande när de presenterar sig som sig själva och sedan säger "I have heard SO MUCH about you!!" men de är alltid så himla snälla.





Vi hamnade efter mycket om och men på en bar i närheten av Columbia och.. Kvällen blev tillslut jättelyckad och rolig.



Lördag blev rätt så fullt upp till att börja med då vi pyntade hela Dave's hus fyllt med julpynt! Det var så himla mysigt såå.. Julmusik skrikandes i högtalarna och massa dekorationer och ljusslingor och hela alltihopa. Blev så glad i hjärtat liksom :)




Vi tog det himla lugnt efter det. Gick för lite Froyo (typ våran grej liksom) och kollade på Now you see me. En tidig lördag blev det.

Söndag tog Dave på jobb och jag tog mig då till ett mall i närheten. Alla reor här gör mig nuts och trotts att det var helt emot planerna så fick jag med mig nytt hem. Inte helt fel dock! Vi tog oss till Applesbee's efter det för att hedra vår fina Sophia och.. Ja tog oss hem till Dave efter det!

What else? Eftersom att det alltid är fotboll på söndagar var det ju "viktigt" att vi spanade in det haha.











En tuff säsong om något.. I Söndags fick de i alla fall vinna
Fotboll blev därför resten av denna NY-trip innan jag påbörjade min 5 timmar långa resa hem.

Med världens största väska i det minsta utrymmet jag kunde hitta
Min måndag var rätt så slö. Tog mig till mataffären för att handla lite och fixa men.. Ja det var inte små mycket som hände utöver det och tvätt. Börjar denna vecka med en så otroligt avtrubbad känsla. Har inte lust att göra någonting men tanken på att vara hemma gör mig galen.. Måste träffa tjejerna snart, snart, snart för jag tror att det verkligen skulle hjälpa at this point.

Avtrubbade dagar kan jag erkänna att man saknar hundarna. Även fast de var muppiga och använde ditt ansikte som kudde..

Fick ett mysigt "svenskt god morgon" från Spenser och "Mönty" (allting med Ö är självklart svenskt!"

En random ananas

Tanken på att favoriten Musikhjälpen är i Uppsala gjorde mig lite rusig och tokig. Så kul ju! Enjoy Uppsala-bor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar