fredag 19 december 2014

10 dagars ledighet!

Inte för att jag direkt jobbar när jag jobbar men... Jag är på ledighet! Ledighet från ledigheten. 

Jag är ledig tillochmed söndag nästa vecka då min familj är i Dominikanska republiken. Själv tar jag mig till NY och spenderar en majoritet av de hemma hos Dave men ska också åka och hälsa på min gamla värdfamilj. Det blir alldeles utmärkt!



Den här veckan har gått så fort. Jag har haft en galen dag där jag försökt hjälpa min värdmamma en massa, med framgång. Lite vardagsspänning liksom. 



Har också blivit ruskigt förkyld sådär på ett dygn så tacklas med det ju nu. What else? Jag var på frukost med Alexander här om dagen vilket är en vän i närheten. Han tog mig till delar av Philadelphia jag aldrig varit i närheten av förr och samtidigt som han gick med bestämda steg så var jag alldeles vilsen. Vi kom fram till ett ställe tillslut och OJ vilken liten diamant det var. Ställen i USA påminner så ofta om varandra och har inte så himla mycket personlighet men det här stället... Tror det hette "Honey's sit&eat" eller något sånt. 

Alex beställde åt oss båda efter att vi haft många, långa diskutioner om amerikansk mat och vad hamnade jag med sen? Mac and cheese pancakes. Vidrigt! Eller okej... Helt ärligt så var det ruskigt gott men... Hur kan det bli mer amerikanskt? Och ja... Det kändes bara både ruggigt bra och jäkligt skeptiskt att äta de haha. Mer gymmande haha..

Träffade Cameron här om dagen (Hodaya's gay vän). Helt fantastisk och sjukt inspirerande!!! Han är en upptäckare och jag älskar det. Han hade nyligen upptäckt att hans farfars far (eller något sånt) var svensk så han ville lära sig svenska och oj vilken naturbegåvning haha! Han kan tyska alldeles strålande efter att ha lärt sig från Au pairer så vi får se hur han gör ifrån sig i Svenska. 

Just nu är jag på Starbucks och väntar på Patricia och Kerstin. Bara casual meet up liksom! 


ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar