onsdag 24 december 2014

En hög med uppskattning

Lördag morgon och jag tog mitt pick och pack och påbörjade min 5 timmar långa resa till Rye, NY. 


Jag har de senaste dagarna varit med min gamla värdfamilj och OJ vad kul det har varit. Jag blev överröst med kärlek och uppskattning vilket självklart var så himla roligt. Det kändes lite som att komma hem liksom! Fick så många fina småkommentarer hela tiden som bara gjorde en så himla glad.

Man kom dit och där var det liksom full rulle på en gång. Grejer händer liksom, vi spela bakset och fotboll och amerikansk fotboll och pingis och vi byggde lego och vi kollade film och det är liksom det ena efter det andra.

Jag har bara varit borta i två månader men de började renovera mitt sovrum och badrum så fort jag tog mig därifrån och det är ett redigt drömrum nu! Så jäkla fint! Nya au pairen har varit där i 6 veckor och hon är snäll och duktig men vi är rätt så olika. Hon verkar trivas himla bra ändå och det är jättebra.

Första kvällen gick vi ut på middag på Rye Bar&Grill som är en redigt fin restaurang. Gottigott var det så det var strålande!


Jag tänkte sen bara stanna en natt där och sen ta mig till Dave då det redan är fullt upp som det är i Rye men min värdmamma (som fick mig att känna mig SÅ himla uppskattad nu när jag var där) bad mig att stanna en natt till så det gjorde jag ju så gärna.


Vi tog oss på bio igår och tittade på Natt på Museet och... Ja.. Höll oss sysselsatta. Det var så mysigt så. Fick mysa med mina (gamla) värdbarn, prata mer med min (gamla) värdfamilj, se till att kids städar upp efter sig, stå och göra mackor och skala frukt och hålla på som att man aldrig har varit borta. 

Trots att allting var drömmigt fick jag även en påminnelse om varför jag ville ha en ny upplevelse någon annanstans. Det gjorde mig så himla glad att jag faktiskt valde att lämna i slutändan. Jag kom ifrån stämning jag inte uppskattade så mycket men kan samtidigt åka tillbaka som nu och ha det så oroligt mysigt och bli så uppskattad och ändå ha det roligt med de. Det är så bra det kan bli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar