måndag 27 oktober 2014

en dag med min värdmamma

Idag har varit en alldeles strålande söndag. Jag tog mig upp för frukost vid 10-tiden och möttes av min värdmamma som var glad och gullig som få. Dagen efter en resa som hennes när man är ansvarig för så mycket som hon är ansvarig för blir mycket att ta igen dock. Efter våran mysiga frukost så vart hon superstressad (men en bra typ av stress) då hon kände att hon behövde få en massa saker gjorda på alldeles för kort tid. Jag tog tillfället i akt att ta mig ner till källaren och spana lite film.

När min värdmamma kände att hon hade läget under lite mer kontroll så tog vi en promenad till mataffären för att handla like olika grejer. Vädret var superfint så en superhärlig promenad där vi fick tid att prata och bara ta igen lite var ju en superbra idé. Det känns som att jag känt henne rätt länge dock så mycket som vi har pratat och e-mailat. Hon är verkligen supergo! Love it! Hon kan även 4 olika språk flytande (engelska, franska, hebreiska och ryska), hon kan dessutom säga åtminstone en fras på en hiiiimla massa andra språk, hon har bott i minst 3 olika länder (USA, Israel och Ryssland) och då på en sjukt olika massa ställen bara här i USA och... Ja.. Båda mina värdföräldrar är läkare. Min värdpappa är också delvis professor och forskare. Liten introduktion. Jag vet att jag har haft i tanken att skriva en massa i bloggen men jag vet inte hur mycket jag egentligen skriver i slutändan. Vissa saker kanske jag nämner 2-3 gånger också. Det är helt enkelt sånt ni får stå ut med haha :)

När vi kom tillbaka från mataffären så såg vi till att laga en hel del mat. Jättemysigt ju! Min värdmamma är en grym kock. På gott och ont haha. Kommer äta alldeles för mycket då maten är alldeles för god men som tur är så är hon också något av ett hälsofreak så hon tänker i alla fall på det också haha.

Vi började med att göra en dip. I den var det en massa grejer. Garbanzo beans, black beans, avocado, cilantro, tomato, lime... Så god! Den med lite tortillas blev det till lunch. Vi stod hela familjen runt köksön och bara gottade och pratade. Helt okej lunchnöje liksom! Efter dippen gjorde vi pumpakaka. Jag och min värdmamma liksom. Kändes lite som att stå och baka med min egna mamma eller pappa. Det var hur mysigt som helst och vi hade en massa tid att prata om allt möjligt. Så himla bra grejer. Eeeeefter det så började vi med att preppa middag som var schnitzel med rostade grönsaker och någon potatisgrej. Muuuumma...! Kan inte förstå henne dock. Hon har varit i Sydafrika en vecka, kommer hem och har massa att göra men finner sen också tid att stå och laga mat en hel dag. Jag klagar verkligen inte, men det är inte riktigt prioriteringar jag är van med, och de är verkligen inte typiska amerikanska prioriteringar heller.

Det var hela min dag liksom. Jag skulle träffa en tjej från Colombia men hon mådde inte så himla bra så hon bestämde sig för att vila och vi träffas på lunch imorgon istället. Imorgon tog min värdmamma också tillfälle att jobba hemifrån så att vi kan hänga ännu mer sen ska vi bara springa ännu fler ärenden. Imorgon börjar även allt jobb! Känns inte som så jäkla mycket jobb om jag ska vara ärlig... I love it!

Och förlåt. Snart kommer bilderna att rulla in också. Ska bara komma ihåg. Har sen jag kom till Philadelphia haft jättelätt med att lägga ifrån mig telefonen. Jättebra i och för sig men det är ju även där jag har kameran så det blir ju inte alls så bra i slutändan.

Min värdmamma sa också att hon älskade mina strumpor. De är typ 10 storlekar för stora men jag älskar de också haha
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar