torsdag 30 oktober 2014

Strålande dag mitt i regnet!

Hallå hallå! 

En himla lugn har det varit här i (nästan)-Philly idag! 

Jag hade inga riktiga planer efter morgonjobbet så tog det superlugnt. Vart trött för för få timmars sömn (av någon anledning) och det gjorde att jag tog en tupplur mitt då dagen innan jag skar upp en ananas (viktig del av min dag) hehe och tog mig ut ett litet tag. 

Här i USA är det vanligt (i alla fall så tror jag att det är vanligt) att folk har någonting som kalas "garbage disposal" i köksdiskhon. Vi hade inte det i Rye så det är nytt för mig haha. Det liksom.. Ja.. I avloppet typ så är det någonting som liksom krossar sönder matrester så att det kan åka med vattnet i avloppet (jag ifrågasätter hur miljövänligt det verkligen är?? Vet liksom inte vart det tar vägen därefter men... Vad vet jag?). Det här är hur som helst jättesmidigt! Fruktskal, matrester, äggskal osv osv. Man kastar ner det där vattnet liksom rinner ner, trycker på enknapp och det typ... Mals ner. Limeskal får det att lukta jättefräscht i köket haha! Smidigt om man väljer att inte tänka på eventuella följder liksom.

Jag märkte att jag behövde kuvert för att kunna skicka SIM-kortet till min värdmamma i NY och då jag inte hittade några här hemma så tog jag mig till en Dollar store som hade en massa, massa, massa grejer. Köpte 80 kuvert för $1 ihop med lite andra grejer som kompletterar mitt rum och andra behov och glad för det var jag!

 

Vi bor typ 2 minuter med bil från en gata som heter "City line avenue" och den är precis som namnet så fint beskriver, gränsen till vad som räknas som Philadelphia stad och vad som är förort. Längst med City line avenue så finns det såååå himla många affärer och annat, kommer att ha en massa tid att kolla in det så får ta en titt på vad som bjuds på där.  

Hämtade upp tjejen på skolan, tog henne hem och försvann sen till killens fotbollsmatch. 


Det regnade och inte hade man tagit med paraply heller. Otroligt rått var det och de förlorade dessutom med hela 8-0. Vad säger man? Bättre förhållanden hade det kunna vara på flera olika nivåer men han surade inte märkväat. Vi hade en good time på väg hem och väl hemma fixade jag mat (matrester hehe) till de då mina värdföräldrar inte var hemma än. 

De kom hem. Lite tvätt, lite fix och sen fick jag nöjd och glad gå till mitt rum. En helt vanlig vardag! Jag gillart :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar