måndag 29 september 2014

SWEDEN - day 1

Nu är jag ju äntligen här. Hur galet är det inte?!

Vad har jag haft för mig? I superkort:

Min lördag började med jobb tidigt. Hockeymatch med tjejen. Vi tog oss hem och gjorde monsterpannkakor innan Dave kom och hämtade mig. 


Min tidiga födelsedagspresent från min värdfamilj. Så mysig! Ett äpple för "The Big Apple" och en skyline på en hundtass för NY och våra hundar. Perfekt!

Jag hade känt mig halvdan sista dagen i USA då mitt värdbarn förmodligen smittade mig med var han nu än vad sjuk med häromdagen. 

Dave hämtade mig och vi tog oss till IKEA i Hicksville. Det ultimata Sverige-preppet! Gulle! Vi tog oss sen hem till honom och krånglade i flera timmar med att spela in en film åt honom som han behövde för skolan. När vi var klara med det så hade vi ingen tid kvar att göra något annat utan begav oss till flygplatsen. 



De har jättegulliga grejer på IKEA där de berättar om Landskapen!

Köttbuuuullar!
Flyget var lite försenat till Oslo men hade 3 timmar jag behövde vänta i Oslo hur som helst så jag var ju glad så länge det förkortades. I Oslo var allt fina fisken. Gick hyfsat fort och fick sedan äntligen sätta mig på planet till Stoooockhooolm!



Upp i luften och sen ner igen. En fin beskrivning av hur flyget kändes. 

That face though... Och så bytte han hårfärg...


Klev av och halvrusade till bagagebandet. Då jag hade transfer från NYC så kom mitt bagage ut som 4:e väska på bandet efter 2 minuter. Så smidigt så! At this point så var jag så himla, himla nervös! Gick ut i ankomsthallen och ringde pappa och där svarade Tuva. Hon sa att jag skulle gå ut, ner för en trappa och under en väg så skulle de vara där. När jag kom ut för att krångla mig ner för tappan så hör jag "AAAAAAAAAAAAAAAH". DET ÄR JU MIN MOA! Det bara brast.. Tårar.. I massor! Vår lilla trio var åter igen förenad och det var bäst. Bäst helt enkelt! 

Tjejerna tog mig till pappa och när jag såg honom så säckade också hjärnan ihop. Åh vad jag har saknat honom. Tårar.. I massor!

Vi satt oss i bilen, tog en tur runt staden där jag fick se lite skillnader som hänt och skett sen jag åkte. Vi tog oss sen till ICA Maxi och haaaandlade nödvändigheter till Pannkakor :)

Väl hemma gick jag flera varv runt i huset och OJ vad allt är lika. Nästan läskigt hur lite som kan ändras på ett år som för ens egen del varit alldeles, alldeles galet!

Vi (Tuva) gjorde pannkakor och jag tog en dusch så jag kände mig lite mer mänsklig. Fick sen sätta mig ner med mina kära och äta svenska pannkakor, marabou, grädde, glass, hallonsylt.... Allt möjligt! Så gott! 


En massa prat fick vi gjort också och det kändes så himla bra. Knasigt också att det redan varit 11,5 månder och där kan vi sitta som att absolut ingenting har hänt. Älskar det! 


Efter några timmar så begav sig tjejerna hem och ja... Vad säger man? Jag var trött och slocknade helt i min säng. Så lycklig och så bra var det! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar