söndag 21 september 2014

Jobbhelg tack och hej - fredag

Bara sådär var helgen över. Är faktiskt så otroligt trött just nu. Det tär att hålla ordning på allt och alla en upptagen helg som denna och sen gå och lägga sig halvsent och bli väckt väldigt tidigt haha. 

I fredags skulle jag vara näst intill helledig bortsett från att köra hem kidsen från skolan vid 3 men så blev det inte haha. Fick sovmorgon vilket var helt okej. Vid 12 skypade jag med Petra och hennes Viktor vilket var jättekul! Ska bli så kul att träffa dom när jag kommer hem :D

Denna kom också i posten... Jäklar alltså. Snart är det på riktigt. Medan kidsen är i skolan tisdagen den 21 oktober sätter jag mig på ett tåg mot nya äventyr.
Hämtade kidsen vid 3 sen hade jag tänkt att ta mig iväg på annat men 7-åringen ville ut och cykla och det var ju en sån perfekt dag för det. Vi tog oss ut på en cykeltur innan vi landade hemma ett tag. 13-åringen som var hos en kompis bad mig lite innan fem att komma med hans tennisgrejer. Jag trodde att de skulle spela hemma hos någon (för ja, vissa av våra bekanta har tennisplan på tomten) men han hade helt plötsligt en träning bara sådär. Kunde alltså fortfarande inte ge mig ut och göra annat då jag också behöver köra honom hem 2 timmar senare. 

Vid 7.30 hade jag Frieda på luren och vi träffades på Kelly's i Rye för mat. Det trodde vi i alla fall! Så vart ju sen inte fallet haha. Kelly's var superpackat så vi tog oss till Rye Beach för en minipromenad innan vi tog oss tillbaka. 




När vi väl var tillbaka hade de bord "men för att vara ärlig kommer det ta typ 45 minuter innan ni får någon mat". Vi bestämde oss för att gå någon annanstans så vi hamnade på Applebee's i White Plains. Vi "raceade dit lagligt" och jag var sååå självsäker att jag var där sååå mycket fortare än henne men vem står utanför dörren när jag rullar in? Hahah.


Lite middag sådär trots att vi båda var sjukt trötta. De få timmar mellan kl 8 och kl 11 jag faktiskt fick ledig den här helgen såg jag till att vara hemma tidigt på haha! Alldeles för trött för att stanna ute var jag tillbaka 10 istället för 11 och slängde mig i sängen på en gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar