tisdag 16 september 2014

Du fantastiska, underskattade vardag

Hejsan hejsan!

Idag har varit en sådan himla bra dag. Bara sådär liksom. Inget speciellt, bara en bra dag.

Jag jobbade som vanligt imorse vilket gick smidigt som bara den. Fixade lite annat efter att kidsen var off till skolan då min värdfamilj hade vänner över på Football Sunday så det var massa disk och kaos kvar efter det. Latade mig med hundarna och hade det bra innan jag tog mig ut på lite nödvändighets-fix.

Tog mig till Bed, Bath & Beyond och handlade lite grejs, tog mig sen vägg i vägg till Michael's som är en typ hobbybutik där jag fick med mig lite klistermärken till fixet jag skaffade på Bed, Bath & Beyond. På Michael's jobbar Spenser så det var ju såklart roligt att stöta på honom sådär. Han visade mig det otroligt sjuka utbudet av klistermärken de hade (huvudvärk!). Hittade i alla fall braigheter och sen stod minsann Spens i kassan och sa att det var "Sverige-dag" idag på Michael's så jag fick 50% off. Win haha!

Tog bilen till A.I Friedman som är en annan hobbybutik där jag fick med mig en kalender och andra braigheter. Hem blev det efter det för att dumpa sakerna och sen ta sig ut för att ta en snabbis förbi Starbucks för en Pumpkin Spice Latte (även det absolut, absolut första jag handlade här i USA på Starbucks @ Times Square hahah). Tydligen är en Pumpkin Spice Latte en big (BIG!) deal här också. Så naivt ovetande förra året men enda kaffedrycken jag faktiskt tycker om.

http://www.bustle.com/articles/39807-10-pumpkin-spice-latte-hacks-that-will-make-your-starbucks-order-anything-but-basic

Och jag är ju en riktig BuzzFeed-junkie också. En nyhetssida med bra nyheter som "10 frukostflingor som liknar amerikanska stater". Mjooo... Jag kallar det väl guilty pleasure... På BuzzFeed firade de återkomsten (då den bara är tillgänglig på hösten) ordentligt:

http://www.buzzfeed.com/javiermoreno/starbucks-announces-the-early-release-of-pumpkin-spice-latte#13zdlev

Tydligen är en grej som denna värd sitt egna Twitter account också... Haha!

 Något värt att fira lite beroende på vem du frågar antar jag. Såklart så klagar jag inte!



Jag tog mig hem med kidsen och vi fixade lite innan det var dags att skjutsa tjejen till hockeyträning. Hon ojade sig i bilen över att det snart är Oktober och att det alltså snart är dags för mig att ta mig vidare på nya äventyr. Det känns helt galet att det alldeles strax är här. De är taggade över att nya tjejen kommer hit också dock vilket är strålande bra och det jag hoppas på! Det ska nog bli fin, fint det här!

Läxor med 7-åringen som avskyr allt som har med det att göra gick också strålande vilket är en sån otrolig tyngd som lyfts av ens axlar. Så himla win! Han har en ny lärare som min värdmamma älskar och hans nya läxor är jätte organiserade och bra. Jag älskar det!

Lite kaos blev det efter det som vanligt med spontanpickup och lite ihopkörningar men slutet gott, allting gott. Min värdmamma hade ett möte på kvällen så jag var själv med kidsen och vi varvade ner framför MythBusters innan läggdags och jag kunde gå till mitt rum med bästa känslan i magen. Så himla nöjd.

Har sorterat bilder sådär på kvällen och höll på att sätta "faces" på bilder. Av någon anledning tyckte de att en emoji var lik Sophia... Haha! Detta är efter att jag har 150 bilder på henne så iPhoto har ju många bilder som riktlinje haha.



Imorgon tisdag så är jag leeeeedig! Lite kompensation för extra tid då jag jobbar själv i helgen (kanske lite hjälp av Monique fredag kväll). Ska ta mig till City för mer turistande. Ska även äta lunch med Dave innan han börjar skolan och på kvällen träffar jag Frieda för bio. En sjukt bra tisdag helt enkelt!

Until next time amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar