fredag 19 september 2014

SpontanBounce, ingen bra idé

I föregår när jag jobbade så började ju dagen väldigt bra. Eller ja... Den började som förväntat i alla fall! Jag trodde jag visste vad resten av dagen hade att bjuda på men jag hade verkligen inte en aning. Hämtade upp boysen så tjejen hade field hockey träning och där frågade 13-åringen mig "Kan du köra oss till Bounce?". Bounce är typ... Ett trampolinställe en halvtimme bort (om trafiken är som den ska). Jag sa åt honom att fråga sin mamma och efter det blev det bara en massa krångel! Efter en massa diskussioner fick han av någon anledning gå i alla fall så min värdmamma hämtade upp lillkillen och jag tog 13-åringen och två av hans kompisar till Bounce. De är så sjukt roliga! Han är en typisk jobbig tonåring (som tur är inte mot mig utan mot sina föräldrar) och de är verkligen så himla roliga han hans kompisar haha. Det faktum att de är så roliga gjorde dagen bra mycket bättre då irritation och skit var något man fick ta mycket denna underbara onsdag. Jag fattar inte. Om detta bara gör skit av alla planer varför låta honom gå i huvudtaget? Och om han får tillåtelse, varför får jag så jäkla mycket skit när det verkligen inte var mitt beslut haha? "Mom calm down!! DONT SCREAM AT HER!" Tack så mycket storkillen! Behövde lite av det.


Jag skulle hämta tjejen från en träning och ta henne till nästa men då jag skjutsade killarna så hann jag inte med det. Min värdmamma fick göra det istället och jag tog mig istället hem för att göra lite av 7-åringens läxor. Jag var ju ledig på tisdagen och påmint om läxor minst två gånger de korta perioderna jag var hemma, hade de blivit gjorda? Nopp.. Nopp! Sån himla besvikelse då den enda som förlorar på det är 7-åringen som behövde göra dubbelt så mycket helt plötsligt. Inte rättvist mot honom som behöver en knuff i rätt riktning som det är och inte gillar läxor alls. Kul att behöva säga att "Ja.. Ja nu behöver du göra sidorna från igår också". Sjukt upprörd au pair. Att lämna saker när jag får ledigt en dag till en dag när jag jobbar är så jäkla standard här. Det fanns sjukt mycket tid men annat var "viktigare". Det får inte hända när det kommer till hans läxor! Han behöver mer struktur än så.....


Tog mig och hämtade upp killarna på Bounce. Vi tog oss förbi tjejens fotbollsträning och sen tog vi oss hem. Där blev det massa skit och krångel och den del av läxor min värdmamma sagt att hon skulle göra med killen var fortfarande inte gjord så jag satt ner med honom för att göra det då jag istället skulle på möte. Satt ett tag innan min värdmamma reagerade och sa åt mig att åka och istället. Urgh!

Tog mig på säkerhetsmötet som var helt okej. En rolig polis from Pelham kom och pratade lite vett och säkerhet helt enkelt. Lite i trafiken, lite i allmänhet osv. Bra grejer! Tog mig rätt fort hem efter det och bara landade i min säng. Utmattande och krånglig onsdag..

Jag gillar det här...

Detta får en att gå igenom dagen med ett leende  dock. Jag är såååå taggad på att få komma hem och bara ha det bra i en vecka med nära och kära. Lika taggad är jag på mina nästkommande 9 månader! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar