söndag 21 september 2014

Jobbhelg tack och hej - lördag (eller ett dumt och oorganiserat sätt att presentera en lördag)

Denna härliga lördag hade jag framför mig
10.40am - 7-åringen soccer
1.30pm - tjejen soccer
-tjejen omhändertagen-
2pm - walk for allergies w 7-åringen
3pm - Dave kommer
3pm - plocka upp dry cleaning åt min värdpappa
4pm - plocka upp tjejen från bake sale
6pm - släppa av tjejen på födelsedagskalas

Någonstans däremellan skulle Dave dyka upp också. Jag gillar ju upptagna dagar och när det är organiserat och bra så är det mest bara kul men lördagen blev inte riktigt lika smidigt som jag tänkt mig.



Allting gick strålande fram till ungefär.. 7-åringens soccer haha. Mina värdföräldrar ringde och berättade att Allergipromenaden var flyttad till Söndag istället. Jaha ja okej! En sak mindre kan man ju tänka mig men riktigt så enkelt var det inte.

10.40am - 7-åringen soccer
x
1.30pm - tjejen soccer
-tjejen omhändertagen-
2pm - walk for allergies w 7-åringen
3pm - Dave kommer
3pm - plocka upp dry cleaning åt min värdpappa
x
4pm - plocka upp tjejen från bake sale
x
6pm - släppa av tjejen på födelsedagskalas

X i det här fallet är planerade gånger att åka hem.

Jag pratade med tjejen och hon kom fram till att hon köpt present till fel kompis. 

10.40am - 7-åringen soccer
x
1.30pm - tjejen soccer
-tjejen omhändertagen-
2pm - walk for allergies w 7-åringen
3pm - Dave kommer
3pm - plocka upp dry cleaning åt min värdpappa
x
4pm - plocka upp tjejen från bake sale
x
5pm - rush to get new gift
6pm - släppa av tjejen på födelsedagskalas

Dave blev också sen, och vi skulle sen beställa hem mat och greja. Smidigt med Dave är ju i alla fall att jag inte behöver ta lillkillen med mig när jag åker ställen utan Dave kan stanna hemma med de och hålla på. Kidsen hade saknat honom en massa, speciellt 7-åringen så det var kärt återseende. 

Dave och 13-åringen körde pingis för fullt, 8 matcher och Dave vann blott två. De vann han för att 13-åringen spelade vänsterhänt också.. Inte speciellt imponerade facit haha. 

10.40am - 7-åringen soccer
x
1.30pm - tjejen soccer
-tjejen omhändertagen-
x
2pm - walk for allergies w 7-åringen
3pm - plocka upp dry cleaning åt min värdpappa
-grab a smoothie or something-
4pm - Dave kommer
4pm - plocka upp tjejen från bake sale
x
5pm - rush to get new gift
x
6pm - släppa av tjejen på födelsedagskalas
6.15pm - hämta middag åt crewet
x


Det slutade med: 

10.40am - 7-åringen soccer
x
1.30pm - Tjejen soccer
-tjejen omhändertagen-
x
3pm - Plocka upp dry cleaning åt min värdpappa
x
3.45pm - Hämta lunch åt 13åringen
4pm - Dave kommer
4pm - Plocka upp tjejen från bake sale
x
5pm - Rush to get new gift
x
6pm - Släppa av tjejen på födelsedagskalas
6.15pm - Hämta middag åt crewet
x


Man far en hel del här på dagarna. 

Vi kollade lite av the Lego movie på kvällen innan vi ofrivilligt nästan slocknade. Fick 7-åringen att gå i säng då han också var väldigt trött sen vart det tag och hej för en själv. Så mysigt av mina värdföräldrar att lämna en sån här lördag till mig haha! Jag har ju tur som har Dave som kunde komma över och hjälpa till.

Fick även ett snap på det här. Åh vad kul. Super-Gåve! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar