fredag 19 september 2014

in-between kaos and cuddling

Halli hallå!

Min torsdag blev bra mycket bättre än min onsdag. En smidig morgon följdes av att jag tänkte lata mig en halv dag innan jobb men fick ett spontant erbjudande på frukost och tackade givetvis inte nej! Vi tog oss till Rye Ridge där en mumsig frukost väntade. Sjukt bra grejer! Ett ärende på Chase (en bank) tog vi oss på sen och där började äventyr haha.

Världens strörsta RiceKrispie!



Spenser hade en massa "bonds" vilket är något jag är osäker på om vi har i Sverige. Man kan ge bort de som gåvor och det funkar lite speciellt. När Spenser var liten fick han de av sina far-/morföräldrar. De är som en check ungefär haha. "Värdet" kan vara $50 men de köper de sen för $20 och meningen är att de sedan under en massa år ska växa fram till sitt riktiga värde. Spenser hade fått 55 sånahär bonds under sin uppväxt. Några var från 1994, 1996 osv och andra var från 2006. Vissa var värda $100 eller till och med $200 men de flesta på just $50. En del hade inte nått sitt värde än men han ville ändå växla in de. Haken är ju att han behövde skriva sin adress och signera alla. Där kom man in i bilden haha! "Hjälp mig!" och jag är ju vad man kallar billig arbetskraft haha. Himla roligt hade vi i alla fall!




Den obligatoriska selfien haha


 Tog mig sen hem och gjorde inget speciellt. De har lagt jord på gräsmattan ute och.. Ja ni.. Hundarna springer i det och springer sen in och hoppar på soffan. Två gånger fick jag tvätta soffan igår. Wiho...

Sprang lite ärenden åt min värdmamma innan jag hämtade upp killarna. Vi tog oss hem och fixade lite innan det var dags att tag 13-åringn till tennis. Sagt och gjort!

Sista av läxan fixat (vilken kämpe. Utan att klaga denna veckan, nästan..). Efter allt nödvändigt så packade vi ner oss i soffan och kollade på film bara han och jag då vi var de enda som var hemma. I säng efter det och kort efter kom resten av crewet hem.



Hejdå Torsdag! Taggad på lite helg nu faktiskt, även fast helg bara innebär jobb denna helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar