onsdag 17 september 2014

Ledighets tisdag i City, och överallt annars.

Hallihallå!

En ledig dag ska man ju som sagt ta vara på. Vad hade jag för mig då?

Jag tänker ju alltid att "nu bannemig ska jag ta sovmorgon!" när jag har dagar off. Så blir det dock aldrig! Antingen så är det hundarna eller så är det något annat som gör att jag vaknar. Idag var det ingen som helst anledning med 5.00 slog jag upp ögonen alldeles klarvaken. Typiskt... Inte ska man slösa på produktiv tid dock. Min check som jag har väntat på ska gå igenom gjorde äntligen det och jag kunde gladerligen (efter massa klagande hos Super-Pappa och Super-Petra) äntligen köpa biljett till Sverige. En hel månadslön fattigare är jag men det är det så himla värt! Jag är så glaaaaad! Söndag eftermiddag den 27e September sätter jag foten på Arlanda igen för att spendera en hel vecka på Svensk mark. Blev en massa krångel när det skulle fixas men nu är det heeeeeelt klaaaaaart! Win win win win!




Jag tog mig vid 10-tiden och hämtade upp Spenser och vi tog oss till the diner för att jag sååå gärna ville ha pannkakor. Tog jag pannkakor? Nej det gjorde jag inte... Haha. Hade en bra dryga timme med honom innan jag tog mig till tåget för att ta mig in till City.

"Vårat" diner!
I City tog jag mig till Times Square-vimlet där jag träffade Dave. Då vi båda har cravat kinamat något så fruktansvärt de senaste dagarna tog vi oss till en kinarestaurang jag hittade på Yelp, "Szechuan Gourmet". Servicen sög (vet inte ens om jag hade bekymrat mig att klaga om det i Sverige?) men maten gjorde upp för det tusenfalt för oj vad gott det var! Yum yum yum yum! Vi tog oss efter det till Bryant park och bara satt i den nästan höstiga (för det börjar bli höstigt och lite kyligt här nu, det gick OTROLIGT fort) solen och bara kollade på människor. Vi spanade in några kontorsnissar som var där och spelade pingis på en alldeles för seriös nivå.. Bra grejer helt enkelt! Tycker det är så himla bra initiativ av de. Bryant park är verkligen en liten park i jämförelse till många andra. En hyfsat stor gräsmatta med en massa runtomkring den gräsmattan. Den är mitt i vimlet men de har gjort det mesta av det. Gillar du pingis? Well go ahead, de lånar ut racket och bollar gratis. Gillar du schack? Jomen vi har det också. Vill du plugga ute i solen? Vi har stolar anpassade för det. Vill du spela boule? Vi har bouleplaner så go ahead. Vill du gå på utomhus bio i sommar? Vi har det varje vecka, alldeles gratis.  Parkerna här i NYC är så roliga att vara i. Mitt i kaoset så ger de en massa lugn.

Chloe åt upp Dave's solglasögon fodral när han var hos oss så jag köpte ett nytt till honom som en liten överraskning. Uppskattades!
Några timmar senare behövde han ta sig till skolan så jag gick runt lite i Midtown innan jag bestämde mig för att ta mig hem då det blev så mulet och tråkigt att vara kvar.

Tog mig hem där jag blev välkomnad av mina nuggets på bästa möjliga sätt. Hjälpte tjejen med läxor och vi spanade runt på random grejer i hennes rum. Hade det så sjukt bra. Min 7-åring är jättemysig och hur mycket jag än tycker om att spendera tid med honom så är det jättehärlig att ha lite tid BARA för tjejen. Händer inte alls ofta då han helt plötsligt blir otroligt osjälvständig och i behov av uppmärksamhet så fort jag vänder uppmärksamheten det mista mot henne men jag älskar när det väl händer. Självklart har de varit näst intill exemplariska senaste tiden då de vet att jag lämnar och jag kommer sakna de såååå mycket då det är precis såhär som jag bara älskar att ha det.

Sitter nu på Starbucks och försöker producera lite brev jag ska ge till var och en av familjemedlemmarna när jag lämnar om cirka 1 månad. Ska alldeles strax till White Plains dock där jag ska spana bio med Frieda och Josi's nya au pair. Äntligen ska vi se bion vi har planerat att se i typ 2 veckor. Får se hur den är :)





Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar