söndag 14 september 2014

skolschemat är tillbaka och glad är jag för det!

Okej, jag har haft mer än en chans att blogga på senaste men vet inte riktigt vad jag ska säga. Det har varit en bra vecka här ändå. Bra humör och bra grejer helt enkelt. Eftersom att kidsen är tillbaka i skolan så är livet lite enklare och det passar ju mig alldeles, alldeles utmärkt! 



I måndags var jag ju på Josi's hejdå-lunch med Frieda. I tisdags och onsdags var jag tursam nog och fick träffa Sandy! Hon plockade upp mig och vi tog oss på lunch och bara pratade och pratade. Så bra grejer! Vilket himla stöd jag har fått där. Har hunnit med cluster meeting också. Undrar alltid när jag är på de varför jag klagar, har ju massa grymma tjejer omkring mig. Skillnad är det ju dock på människor man känner ruskigt bra och människor man umgås med ruskigt mycket haha. Det var i alla fall jättetrevligt! 

I fredags tog jag mig efter jobb till Long Island och Dave som helt har slukats av skola. Så himla knasigt vad hans liv har ändras så fort. Stackarn är så stressad och overwhelmed. Vi gick från att ses några gånger i veckan till att knappt prata då tid och energi knappt finns. Det var roligt i fredags dock! Man får ta vad som finns helt enkelt. 

Har senaste dagarna läst körkortsbok också. Någonting vi kom fram till igår att jag faktiskt inte riktigt behöver.
"För att lära dig mer (de nämnde inget förutom att förare som är inne i rondellen inte behöver lämna företräde) om hur du kör säkert i en rondell, kolla in våran hemsida" jomen tack så mycket då. Jäkla bra körkortsbok. Inte undra på att folk kör som de gör. Inte är den mer än 102 sidor heller och typ 9 kapitel där ett helt kapitel är "hur du kör om" och en hel tredjedel av boken (och jag överdriver inte nu) är om hur man blir straffad om man bryter mot reglerna. Det är ju fint att säga hur man blir straffad om man gör fel men skita i att berätta hur man gör rätt. Haha.

Min lördag skulle vara ledig fram till 5 på eftermiddagen då jag jobbade natt men.. Haha.. Som vanligt ändrades det bara sådär. Det började i fredagskväll med att "kan du snälla hjälpa till med att få *7-åringen* till fotbollen? Du kan bara släppa av och *tjejen* kommer stanna så du kan ta ledigt efter det". Jajamen! Självklart kan jag det. Lördag morgon så lät det istället "Ja då har vi *7-åringens* fotboll vid 10.40-12.00, sen har *tjejen* fotboll vid 13.30-15. Ja och sen skulle det vara bra om *13-åringen* var redo vid 15.30 så jag kan ta honom till frisören. Och sen är det clambake på stranden vid 4 så om du tar kidsen dit skulle det vara grymt. Och ja... Vi åker ju vid 17 också!"

Jag sa hejdå till min lediga lördagsförmiddag och det var bara sätta igång. En bra lördag blev det i alla fall! 


Vi kollade på filmen 'Dolphin tale' som var jättemysig. Påminde mig om 'Rädda Willy' och barnen älskade den. En 'Dolphin tale 2' kommer snart ut så vi väntar spänt. 

Idag är det söndag och jag har spenderat det som varit i den i city och checkat av mer saker från min lilla Bucket list. Jag har räknat och kommit fram till att jag bara har 3 (med idag inräknat) söndagar kvar to my disposal. Två av de spenderas i Sverige och en av de jobbar jag på. Dags att ta vara på saker! 

Idag tog jag mig i alla fall till Flushings Meadow-Corona park vilket är en stor park i Queens. Det är där de håller US Open så massa bil har jag ju kört dit på senaste men idag blev det tåg och tunnelbana.

När vi åkte till Jamaica i december så åkte vi förbi parken tidigt, tidigt på morgonen. Jag såg då en massiv jordglob och kollade upp på mobilen vad det verkligen var för något. Har sedan den dagen velat ta mig dit för att se jordgloben på närmare håll och bam. Idag var den dagen! 


Det kändes nästan som något ur en dröm då jag velat gå så länge haha. En absolut strålande dag var det för det också, så himla lyckat!

Tog sen tunnelbanan tillbaka till Manhattan där jag bytte till en annan tunnelbana som tog mig till Brooklyn. Efter en liten peomenix så hamnade jag vid Brooklyn bridge som var destinationen på trippen. Vandrade från Brooklyn-sidan till Manhattan med en ständig utsikt över Manhattan. Bra grejer! As mycket folk men det funkade ju det med. 

Hatt bättre bilder på kameran men detta är vad jag kan bjuda på nu.. Tyvärr! 

Ska fortsätta och springa ärenden här i city sen ska jag kanske träffa Spenser ikväll, får se med det! Happy Sunday. Och förresten, jag hoppas du gjorde din röst hörd idag och röstade i valet!

Mucho love och until next time. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar