måndag 22 september 2014

Söndag utan ångest

Halli hallå! 

Vaknade på helt fel sida i morse. Inte så att jag var sur och bitter utan jag var bara väldigt trött och sliten. Sen i torsdags har det inte varit helt i balans och min värdmamma sa att "ja det är ju inte så konstigt. Du har ju så mycket som pågår just nu" och det är ju helt sant. Rätt mycket spännande ändringar coming up så huvudet är ju fullt med skrot. 

Började jättesegt med att se till att 7-åringen fick en dusch och vi kollade slutet på filmen från igår. Var sen bort och hämtade hans syster som sov över hos samma kompis som hon var på kalas hos. 

Vi tog oss hem och segade mer. Fick lite städning och organisering gjort så att det var fint när päronen kom hem runt ett-tiden. De drog på en gång för att titta på tjejens fotbollsmatch och jag stannade hemma och var därefter off. Helt slut i både kropp och knopp landade jag i min säng och somnade i 2 timmar. 

Spenser ringde mig innan jag tog en nap och vi bestämde oss för att träffas på kvällen så när jag vaknade upp från min nap tog jag mig ner och spenderade lite tid med pyret och kollade sedan över min packning för Sverige. Allting börjar falla på plats här alltså! Så glaaa är jag för det!

Tog mig ut vid 7-tiden och träffade Spens och vi tog oss till ett italiensk ställe och njöt av pasta. Yum yum. Vi pratade så himla mycket om allt möjligt precis som vi alltid gör och han fick mig att inse att oj vad jag längtar till Sverige. Jag saknar ju er så mycket! Inget skämt, jag är såååå taggad! Jag är också sjukt taggad på en förlängning, vi får helt enkelt se vad Philadelphia har att bjuda på. Det är rätt så stora grejer coming up men jag är så redo. Lets do this!




Jag älskar dig så det gör ont tjejen. Snart ses vi! Bring on the köttbullar and the bullar and taco and everything else.

Mina älskade vänner, ni gör mig glad i hjärtat. 

Vi körde runt så som vi alltid gör typ och bara pratar och pratar och... Vi körde förbi Playlands parkering och Spenser berättade att han lärde sig att köra där. Då berättade jag och IKEA-parkeringen pappa lärde mig att köra på (han tyckte att det var så roligt att det var just IKEA). Åh.. Jag och pappa hade så roligt när vi körde runt där. Så tokbra lärare... Jag är så redo på att komma hem nu alltså. Tårarna kommer flöda. Brace yourselves! 

Gammal bild, men den duger så fint så!
Jag är som en burk med känslor för närvarande. Har kollat och rensat i bilder senaste dagarna. Är än så länge bara i Januari men jäklar vilket år jag har haft. Det är ju verkligen helt otroligt och overkligt. Jag är så lycklig ändå. Att jag har haft möjligheten att göra det här. Vilken resa. Vilket äventyr. Vilken berg- och dalbana det har varit. Hur lyckligt lottat är jag inte?

“Your time is limited, don’t waste it living someone else’s life. Don’t be trapped by dogma, which is living the result of other people’s thinking. Don’t let the noise of other’s opinion drown your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition, they somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.”
- Steve Jobs


Until next time amigos! Mucho love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar