torsdag 4 september 2014

And they're back!

Idag tog sig kidsen tillbaka till skolan. Bara sådär har man tagit sig igenom en 3 månader långt sommarlov. Tog mig upp för att hjälpa min värdmamma att få de iväg till skolan. Vi förväntade oss pest och zombies men riktigt så illa var det faktiskt inte haha.

Senaste perioden har varit så jäkla konstig... Jag ska ju ta något slags beslut om jag vill förlänga här eller någon annanstans och det har gjort mig så otroligt stressad, less och slut. Jag var så övertygad om att jag skulle någon annanstans men helt plötsligt så ville min värdmamma VERKLIGEN inte det vilket har gjort det så svårt och jag har känt mig så elak. Jag har mitt i alltihop också försökt att planera en resa hem till Sverige men att dra upp det som ett samtalsämne har varit allt annat än lätt... Det börjar närma sig en lösning nu i alla fall och glad är jag för det!

Min värdfamilj var borta torsdag-måndag över Labor Day weekend på roadtrip upp till släkt i Michigan så jag hade huset för mig själv medan jag var hundvakt. Torsdag och fredag var jag himla fri så tog mig till City med Dave då han hade lite möten på Columbia osv. Det var bra grejer trots att inte så himla mycket annat blev gjort... Det såg till att blixtra och åska riktigt ordentligt bara för att jag var ensam hemma haha... Så typiskt.



Så söt men så jäkla farlig. Hon är så tuggig och mördar allt i sin väg just nu! 
Den här sommaren har varit helt knäpp. Flugit förbi har den gjort och mellan jobb, sömn och skola så har jag inte haft tid att göra någonting som jag så stort planerade innan sommaren. Ingen utomhus bio, ingen konsert i Central park, fortfarande inte promenerat över Brooklyn bridge eller varit till Frihetsgudinnan, inte har jag varit till Coney Island heller. Haha... Hade kunnat vara mycket nöjdare över den här sommaren men får väl skylla mig själv en hel del också som inte riktigt utnyttjat de få tillfällena jag hade.

Resultat från skolan minsann. Lite kan hjärnan prestera! 


Är ledig i helgen så får se till att vara lite produktiv. Förhoppningsvis så ger det mer resultat.


Detta är vad jag får när det är utgångar på gång i Sverige. JAG SAKNAR ER MEEEED! 

 För övrigt då. Jag har världens bästa vänner som är så otroligt stöttande och bara bäst. Mucho love tjejer! Ses snaaaaart!


Kinamatens visdomsord. I can go with that.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar