lördag 30 augusti 2014

sommarens sista tid

Hello!

Sommarn börjar gå mot sitt slut. Så otroligt konstigt känns det då jag vanligtvis brukar ha fyllda somrar med en massa roligt för mig. Denna sommar har mest bara varit upptagen på så himla många olika nivåer. Jag hade så många planer för den här sommaren i NYC men istället har det blivit så att jag nog kan räkna antalet gånger jag varit i City på mina båda händer. Så kan det bli antar jag!

Har hur som helst haft en sån himla mysig vecka med mina smånuggets. Vi var varit till the Beach club där vi har paddlat kajak och simmat som galningar och haft gomat och goglass och allt däremellan. Önskar jag kunde lägga upp bilder därifrån för det där så sjukt vackert och känns som någonstans utomlands men... Mobiler är inte tillåtna där :( .

Vi tog oss sen i Onsdags iväg till stranden här i området och fiskade, någonting som blivit något av en sommarfavorit. Det har gått bättre och bättre varje gång och denna gång var inget undantag. Vi fångade en baddare i jämförelse med förr haha! Min 7-åring fick trassel på linan så jag drog ut en massa och kastade i vattnet med en bit mussla på kroken. Helt plötsligt började den långa linan sträckas och sträckas. Bam så fick vi en stor en!



Annars då? US Open är igång. Tennis, tennis, tennis. Jag har kört dit en massa och det har verkligen visat hur mycket man utvecklats i stressig bilkörning haha. Det är ca 1 timme att köra och det är i Queens så i en del av NYC. Vägen delar sig åt höger och vänster och det är avfarter och vid en bit 4 filbyten på en kilometer osv. Värt att nämnas!

Min värdfamilj är nu borta på semester. De åkte torsdag eftermiddag och kommer hem måndag eftermiddag så jag är själv hemma med hundarna. Hade lite tid att hänga med Dave på Long Island. Har bland annat fixat naglarna och klippt håret. Efter 10 månader så blev håret äntligen klippt haha. Superskönt! Inte en jättestor skillnad i typ längd osv men allt slitet är borta, uppklippningen är där och det känns sååå mycket bättre. Vi tog oss också in till City då han hade möte på Columbia. Han börjar plugga på riktigt nu och är så himla upptagen och allt är så viktigt och ja.. Det är ett annat tempo haha. Så blev det alltså!

Mina lediga dagar då? Kan inte lämna huset mer än några timmar i taget så det blir massa filmtittande, poolbadande, lite shoppande, får se vad folk har för sig. Spens kommer förbi om några timmar så vi får se vad vi gör för något.

Förlängningsprocessen börjar gå mot sitt slut och jag börjar få pusselbitarna på plats. Spännande är det men rätt kul är det också!

I guess that's all for now. Until next time amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar