lördag 1 mars 2014

Helgen annorlunda

Hej där!

Just nu är det väldigt annorlunda här i huset. Det är bara jag och tolvåringen hemma. Min värdmamma är borta på hockeyläger med de två yngsta och min värdpappa (i och för sig så är det som vanligt) jobbar. 

7-åringen var hemma från skolan idag då det var utvecklingssamtalsdag för honom. Vi har alltså lekt, myst och spanat film hela dagen! På hans utvecklingssamtal sa de att han blivit mycket bättre på att läsa. Han låg efter i det tidigare (när jag var sju hade vi typ precis börjat lära oss.. Vad är det för superbarn dom producerar här?) men har blivit bättre de senaste månaderna, sjukt bra ju! King! 

Min värdmamma skulle vara borta någon timme för att göra lite ärenden men det drog över mer än hon tänkt så har jobbat mer eller mindre hela dagen haha. Jobbade från 7am-3pm och sen 5pm till..  Ja det blir väl typ 10pm (eller egentligen tills min värdpappa kommer hem vilket är i natt någongång). En bra dag har det väl ändå varit. Tog en timmes nap när de åkte vid tretiden sen blev jag väckt av att det ringde. Tog mig iväg och handlade Subway som 12-åringen ville ha till middag för att sen hämta honom på skolan. Vi tog oss hem i typ 40 min innan det var dags att åka på hockeymatch i White Plains. Hockeyrinken var utomhus vilket var himla spännande! Svinkallt då det blåste rediga isvindar. Folk tror ju på riktigt att man är Viking också då man är från Sverige! "Det här är väl du van med?!" Jo för man är ju tapper och supervan med iskyla, nej! Haha. 
Denna visar celsius! Det känns alltså som -20 grader ute

De vann sin hockeymatch med 3-1. Vad jag vet nu så har de vunnit alla matcher i denna turnering än så länge. På lördag blir det två till. Hoppas hoppas på bra resultat! 

Jag klarade två perioder ute i kylan. Den sista spenderade jag inomhus! 
Tappra föräldrar dock. Haha.

Imorgon blir en dag med fullt upp. Ska upp och jobba imorgon bitti och då även skjutsa honom till skolan. Luncha med Sara och Sophia vid 12 står näst på tur sen jobba med att skjutsa runt 12-åringen till ställen då han ska på Bar Mitzvah imorgon. Jag är sen off och då blir det förmodligen bio imorgon, kanske! Bra grejer i alla fall, det gillar vi :)

Trött tjej säger nu god natt Sverige! (God morgon!) 

Oj vad rädd jag precis blev! Izzy (en av hundarna) kröp in under min säng, det har hon aldrig gjort förr. Trodde sen att hon fastnade där under då hon krafsade och höll på. Tack och loooov! Som värsta militärhunden kom hon nu utkrypandes. 

De ligger där och vakar över en när man sitter här och bloggar. Mina go-bitar! 

Jag skämtar inte.. Nu kröp Belle in under sängen på samma sätt... Vad har jag under sängen? :O 

God natt haha! 

EDIT: Men skiiiit! Jag skrev det här länge sen ju! :((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar