fredag 14 mars 2014

MEXICO - day 4 - Flora's farm pt. 2

Hallå där! 

Ligger här och preppar inför frulle vid havet och whale watching. Gårdagen var inte så fullspäckad men så himla lagom. Det var en superlat förmiddag vid poolen som var helt perf enligt mig. Att ligga i solstolar och steka medan man kollar ut över havet och allt annat är bara perf. Jag kommer nog aldrig vänja mig vid utsikten vi har här. Den är verkligen helt otrolig! 



Efter några timmar tog vi oss ner för lunch vid havet ännu en gång. Tillbaka till huset för lite halv-siesta medan några åkte och golfade och andra gick på spa. Vi kollade Despicable me 2 och Wreck it Ralph. Jag var med tjejen i jacuzzin och bubblade runt vilket var himelskt. En bubbelpool när det är varmt ute. Vem visste att det var så himelskt? I love it! 

På kvällen kom bilar som ännu en gång tog oss till Flora's farm och ännu en gång var det spot on. Stämningen där är superb! 


Det var en himla bra men utmattande middag haha. En konstig natts sömn följt av en tidig morgon och en heldag med sol utan siesta på grund av att man var ensam hemma med kidsen gjorde att man var lite mör. Jag satt bredvid sjuåringen och han var också trött vilket gjorde honom extra needy. Det funkade väl bra ändå i slutändan! Vi alla var nog lite trötta haha. Min värdpappa och min värdmamma slog vad om att en bok fanns eller inte och min värdpappa hade sen rätt så han skrek "BOOOOM!". Ett riktigt gormande typ haha. Folk slutade göra det de gjorde och en kvinna såg så rädd ut att det var synd om henne haha. Vi kunde inte göra mycket annat än att skratta åt det. De är sjukt barnsliga ibland men det är ju så himla roligt haha. 

Onormalt stora papayas har de där. Pete som jobbade där visade hur de växte och   vissa är stora som fotbollar!

På vägen hem pratade vi hockey och min värdpappa frågade om kidsen verkligen hörde när mina värdföräldrar stod och skrek på matcher. De sa att de hörde min värdmamma och då sa hon: "men det är väl inte dåligt? Jag skriker ju bra saker!". Tjejen svarade "Mjo... För det mesta"
Min värdmamma: "ja om det inte är domarna!"
Tjejen: "ja eller föräldrarna till de andra laget hehe" 
12-åringen "'säg åt din unge att sluta göra snöänglar framför målet!'"
Åh vad vi skrattade. För sköna ibland!

Väl hemma gick alla direkt i säng. Sjukt utmattad var jag med men fastnade i FaceTime med NY ett bra tag efter det. Man gör ju det man kan när fullspäckade dagar och tidsskillnader ställer till det för en! Så sjukt värt var det. 

En mycket bättre natts sömn fick jag på det. Och ja.. Nu ska vi snart kolla valar. Fick ta en paus i bloggskrivandet för att käka frukost och då såg vi faktiskt en val. Den hoppade flertal gånger och vi hade en riktigt bra view av det. Kungligt! Snart ska vi nog få en ännu närmre view av det och det blir kanoners :) 


Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar