torsdag 13 mars 2014

MEXICO - day 3 - razoråkande i öknen

Hola amigos! 

Tiden går sjukt fort här. Dag 3 var förbi bara sådär. 

Dagen började med poolbadande vid huset. Sjukt skönt är det då solen steker här. Vi tog oss sen ner till en restaurang vid stranden för lunch och prepp inför off road åkandet i öknen. Maten här är för övrigt tokgod. Vi äter massa fajitas och tacos och annat mumsigt. Hur gott som helst!


Vi är 10 pers och hade fyra "bilar". Jag och tjejen tog en tvåmanna så hon var min kompanion i det hela. I'll tell you guys att det var himla intressant att köra en sån där haha. Vi körde lite i typ öken tills vi kom ut på en lång asfin strand med galna vågor. Där vände vi och tog oss till en bana där vi åkte massor fram och tillbaka i galna svängar och gupp. Det var sjukt utmanade men sååå roligt. Jag önskar dock att jag kunde säga att det var en smidig tur utan problem men självklart var det ju inte det heller haha. Vi åkte ner för en brant nerförsbacke och efter var det en brant uppförsbacke. Självklart fastnade vi i uppförsbacken! Vi grävde ner oss sjukt djupt i sanden och bara fastnade. Vi var dessutom sist i ledet så ingen märkte ju att vi brutalt satt fast här haha. Försökte tänka mig vad pappa sagt vid såna tillfällen och försökte att hålla mig lugn för hade jag flippat hade det varit väldigt synd om tjejen haha. Vi satt och sjöng och skrattade åt hur dum situationen verkligen var. Typiskt! Efter kanske fem minuter (rediga sånadär evighetsminuter haha!) kom tillbaka samma väg igen. Vår guide fixade loss oss (och satt dååå på four wheel drive!!!!!) och vi kunde falla in i ledet igen men den här gången typ i mitten haha. 


Alla bilder är från min iPhone som vanligt.

Det var en galen upplevelse. Som fortast körde vi ca 70km/h och ibland var det sååååå himla dammigt att man knappt såg bilen framför en. Det var utmanande att köra i sand då man driftade med sanden me ååh så kul det var. Favoriten var stranden och banan. Sjuk sandstrand med galet fotogeniska vågor och sjukt utmanande terräng upp på ett berg. 


Efter när vi var klara var vi alla sjukt dammiga. Vi kom hem i solnedgång och satt oss då i the hot tub. Sjukt härligt. Kockarna och servitörerna kom över igen och gjorde middag så vi hade sjukt god mat ännu en gång. 



Efteråt kröp vi ner framför Just go with it och jag försökte att FaceTimea med NY. Wifi här är dock sjukt opålitligt. Jättefrustrerande men det var bara att gilla läget. 

Blev tidigt i säng i jämförelse med de andra dagarna men efter en fullproppad dag så var man redigt trött.

Idag på schemat är inte så mycket vad jag vet. Vi ska ikväll tillbaka till Flora's farm! Sjukt taggad  på att prova något mer av det grymma de hade där. Utöver det får vi se :) . 

Min view just nu. Love it! 

Until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar