tisdag 18 mars 2014

Recap - hemresa, välkomnande och puppy-lycka

Hejsan hejsan! 

Tiden bara flyger och ja.. Det är bara att hänga med. 

Sista dagarna i Mexico bestod av poolbad vid både villan och beach cluben. Himla skön syssla måste jag säga! Vi gick ut och åt sista kvällen och La Palapa som är restaurangen där vi spenderade flesta luncher hade förvandlats till något supervackert. 





Åt min livs först S'more! Min värdpappa tyckte att det var så konstigt att jag inte provat en så de kirrade det till vårt bord. Yum yum yum!

"Men vilket fördrar ni nu då? Jamaica eller Mexico?". Den frågan kom upp många gånger. Mexico var så vackert och vi bodde alldeles drömigt med en killer view. Resan var rätt så annorlunda från Jamaica resan dock och i slutändan så kan jag rätt så lätt säga att jag föredrog Jamaica. Människorna, omgivningen och stämningen där var allmänt king. Att åka på semester med sin värdfamilj är ju väldigt annorlunda också. Grejen är ju liksom att det självklart inte är DIN semester. Folk försvinner på saker hela tiden och man är snällt det där klistret som gör att det på något sätt går ihop sig i slutändan i alla fall. Har du precis ätit klart och vill njuta av att bara finnas till men har 5 kids som vill tillbaka till villan får du snällt gå med de så att de har någon vuxen med sig. Vill du ha tid för dig själv men delar hus med 10 pers och rum med 3 så är det ju tough luck liksom. I Jamaica var det inga problem. Det var sjukt avslappnande och bara kungligt allmänt, Mexico var i slutändan mer uttröttande än vad det var utvilande på något sätt. Jag kom hem från veckan utmattad och därefter väntade en vecka med ännu mer jobb då de fortfarande är på Spring Break. Ännu en gång, efter Jamaica var det inga problem för då var jag fylld med ny energi, nu behöver jag lite tid off känner jag, är så mör. Missförstå mig rätt. Jag älskade Mexico. Det var en jätterolig och jättebra vecka, bara väldigt draining. 

Vår resa hem gick supersmidigt. Flygresan gick på 4 timmar och 30 minuter sisådär sen var man tillbaka i kylan.

Lämnar Mexico: 13.15AM 

Anländer NY: 8.50PM


Vi fastnade i mastodonttrafik pga en olycka så att ta sig hem var lite knepigt. Med tre timmar i skillnad så var jag faktiskt inte speciellt trött när vi kom hem trots att klockan var runt 11. Tog på mig uppdraget att skjutsa hem barnvakten som passat huset senaste veckan och träffade därefter Dave. Det är så himla kul! Vi har pratat om att amerikaner går all in i det de gör hela tiden och överdriver det mesta haha. Jag fick mig en liten överraskning! Ur bilen kom dessa: 


Visste inte vart jag skulle ta vägen ett tag. Skrattade så himla mycket hahah! Förstår alla "nej men vi måste ses ikväll!"-sms. Där fick jag för all-in-amerikanare hahah! Det var i alla fall ett jätteroligt återseende och ett himla fint välkomnande tillbaka till Staterna. Me like!

Idag har jag jobbat från 10 typ. Vi åkte till Greenwich och hämtade upp tjejens dator som vi lämnade in innan Mexico och fixade annat smått och gott. Vid halv fyra kom min värdmamma och hämtade upp mig och alla kidsen och vi tog oss til La Guardia airport för att hämta upp den nya hunden. VILKEN SÖTSAK! Vi bestämde i Mexico att hon skulle heta Chloe så.. Hejsan folks! Meet Chloe! 

Mina värdbarn och Chloe på flygplatsen



Vi fick sakta men säkert presentera henne till de andra två doggarna och det gick ju rätt så fint. Blir mycket omställning här nu första tiden men det ska nog bli kul. Hon gnällde så oavbrutet ett tag när vi försökte få henne att sova men nu sover hon som en king. Gullehunden! 

Klockan är nu 10 och jag är sluuut. Blir film och att andas lite ikväll. Ska bli uppskattat :)

Först en annan lite rolig sak! Jag pratade med min värdpappa om quarters när jag och 7åringen innan Mexico höll på och letade efter de. Idag fick jag helt plötsligt ett sms:


 Det tog mig ett tag att koppla vad det var han menade men sen skickade jag min lista till honom. Knappt en timme senare svarade han med nedanstående:

Han är så himla rolig! Vi snackade om hur vi inte använder LOL, här tar vi långversioner med "you actually made me laugh", för varför göra det lätt för sig? haha :)

Medan han är på sina konferenssamtal så tar han sig tiden att leta quarters haha. Hur bra? Man tackar hah!

Aja, nu så! Relaxing på G!

Until next time amigos!

5 kommentarer:

  1. Hejsan! Hittade nyss blogg, vilket roligt au pair liv du verkar ha! Kul med Mexico även om du fick passa massa barn. Jag åker som au pair till Washington DC i Juli, hur tycker du au pair livet är so far? Ha en fortsatt bra dag! /Josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå där! Förlåt för så otroligt otroligt otroligt segt svar, inte alls så det ska vara ju haha!
      Jag gillar au pair-livet! Det är spontant och flexibelt, någonting som passar mig alldeles utmärkt. Jag känner att det blir vad man gör det till och det är det jag försöker tänka när jag tar mig igenom veckorna här. Det är himla annorlunda från det man kom från hemma men på ett positivt sätt :) Jag kom precis hem från Washington DC för ca 2 timmar sen haha! Du har ett himla äventyr framför dig och jag hoppas du får det hur bra som helst där borta. Det var en jättefin och mysig stad, vill så gärna tillbaka i sommar då vi matchade in den typ regnigaste helgen på länge, så typiskt haha!
      Ha det super Josefine och hör gärna av dig om du har några frågor eller bara vill prata allmänt! :)

      Radera
  2. din blogg* sorry för slarvfelet!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Visst är hon helt underbar? Haha så charmig men växer också så himla fort! :O

      Radera