söndag 9 mars 2014

Ledig lördag: IHOP, malls, hockey och godingar!

ŪHalloj! 

Denna lördag har man hållt sig sysselsatt minsann. 

Jag hade ingenting planerat men började dagen med FaceTime som vanligt. Sophia smsade sedan och fråga om jag ville äta frulle på IHOP med henne, Or, Frieda och Friedas tyska kompis från Philadelphia. Självklart vill man ju det! 

Tog mig till Scardale och vi mummade sjukt god frukost där. Jag är Frieda är så himla smarta så vi körde på både blåbärspannkakor och crepes. Win!

Jag tog mig efter IHOP till city center med Sophia där vi gick och spanade väskor. Fick med mig en ny hem så jag är nöjd och belåten! Vi gick vidare därifrån till the Galleris mall där jag krafsade fram lite mer Mexicokläder (och kläder allmänt) som var nödvändigt och där träffade vi också Or igen. Dagen till ära så var det St Patricks day parade i White Plains så det var parad. Jättegulligt! Jag är inte säker på om jag sett en säckpipa irl sådär men nu har jag minsann sett och hört tillräckligt för ett tag framöver haha. 



Jag lämnade efter ett tag tjejerna för att ta mig tillbaka till utomhus isrinken där tjejen hade hockeymatch. Jag jobbade inte men ville så gärna se henne ändå. Jag och min värdpappa var tokinne i matchen men tyvärr förlorade de 4-2. Sjukt spännande dock! De gick trots det vidare till final också så imorgon bitti 8.30 är det dags för match igen. 

Träffade tjejerna igen efter det på Applebee's. Or tog sig hem så jag och Sophia tog oss vidare till The Westchester mall. Handlade mer kläder där (det är verkligen nödvändigt!) och lät tiden rulla på. Efter ett tag var det dags att ge sig hemåt. Jag skjutsade hem Sophia och tog mig hem själv efter det. Så bra dag alltså! Jag är supertrött nu men det blir nog bra. En tidig kväll sådär..! 
 
God dag Sverige! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar