lördag 22 mars 2014

Utmattat, uppgivet och alldeles underbart..

Hejsan där!

Bloggande har det inte blivit mycket av men oj vad överarbetat det har blivit! Det är massor med jobb och bara så tröttigt efter det. Denna vecka har varit himla speciell. Jag har tagit hand om 3 barn och 3 hundar hela dagarna långa. Det har ju gått rätt bra men brist på egen tid har tagit ut sin rätt. Som ett plus har man haft en extra utmanande sjuåring och en valp som måste bli rumsren och allmänt vaktad. Mina värdföräldrar har trots alltihopa fortfarande varit alldeles drömmiga. Trots att det blivit lite knasigt nu så har jag aldrig känt mig tagen för givet eller liknande i det här hushållet, någonting jag tycker är väldigt skönt. 

Igår fick jag lite tid off på kvällen så jag träffade Sophia och Or och vi var ute och åt. Så himla skönt att ha time off iväg från hemmet. Så himla kul att träffa tjejerna igen. Behövdes verkligen lite påfyllning! Deras gamla barnvakt är här i helgen och hjälper till då mina värdföräldrar är i Vegas. Hon skulle bara vara här lördag men är nu här hela helgen istället för det blev mycket mer jobb än vad det var tänkt i veckan. 

Jag är sååå slut gott folk. Så himla slut. Jag går på typ sparlågornas sparlåga samtidigt som jag försöker vara en dräglig Au Pair. Att ha utmanande hundar i kombination med utmanande barn är inte en favorit.. I natt fick jag inte sova mycket heller då Chloe inte kände för att göra det och gnällde. Vi försöker ju vänja henne med att sova i sin "bur". Hon är inte ett fan av det och en riktigt fena på att gnälla högt och tydligt. För att rädda andras sömn satt jag och försökte hålla koll på situationen. Jag har typ luckor från i natt (tröööött) men imorse vaknade jag upp i soffan i vardagsrummet med henne bredvid mig. Vet inte riktigt när det hände men på något sätt hände det. 

Muntra inlägg har jag inte att bjuda på just nu. Jag är så utmattad att jag inte riktigt fungerar som jag ska. Jag har haft planer som ändrats pga extra jobb så det känns väldigt uppgivet just för stunden. Snart är skolan tillbaka. Ser fram emot det! Annars är allting strålande här ändå. Det går som det ska liksom! 


Utmattande men fruktansvärt söt. 

Until next time amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar