tisdag 18 mars 2014

Blowing of some steam

Vilken dag! Toppar och dalar.

Dagen började med att 7-åringen brutalt väckte mig. Igår knackade han febrilt på min dörr som jag stängt då jag kände för att sova. Bestämde mig för att inte stänga den idag då han ändå brukar vara jätteförsiktig ifall det är så att jag sover. Oj vad fel jag hade. Idag kom han in och gjorde kaous... Var bara gilla läget och stiga upp för fortsätta sova tänkte han inte låta mig.
"Du ser trött ut!"
"Det är för att jag är trött..."

Lite räddade ord från Long Island fick mig mer redo för dagen och det var bara att sätta igång med jobb. 

Min värdmamma hade haft en hård natt med uppstigningar för att träna doggen i att vara rumsren, vi böt liksom av där på morgonen och då var det min tur att ta över. Idag har man varit upptagen med "Nej Chloe, inte tugga på kablar. Nej inte soffan heller. Nej inte mina strumpor! Låt kopplet vara!". Hon har varit jättegullig dock och det är en pigg och glad hund vi fått! DVi har varit ute och sprungit av oss på baksidan och sen har jag fått henne att vänja sig med att vara i sin lilla.. Stängslade sak. Hon gnällde högljutt igår när vi försökte men det är verkligen jätte lugnt nu. Win!



Min värdmamma tog henne till hennes store till att börja med idag. Planen var att hon skulle vara där några timmar och att jag och barnen sen skulle hämta upp henne när vi tog oss ner till town för lunch. Min värdmamma smsade dock mig och frågade om jag kunde komma och hämta henne tidigare då hon hade varit supergnällig och att butiksgrannarna hade ringt och klagat haha.... Tog bilen och hämtade mat för att sen hämta doggen. En liten jacka på henne och allting vart fint. I bilen tog hon en snooze medan jag körde hem sen gick vi runt på baksidan och hon var pigg och alert igen.


Idag har jag varit på så himla dåligt humör. Kidsen har varit överlata och jättebortskämda av någon anledning. Åååh vad irriterande det varit... Jag säger att "jag och hunden" har gjort saker för det är precis så det varit... Precis det jag vart rädd för. Har fullt upp med en valp samtidigt som jag måste ge de andra två hundarna uppmärksamhet också. Jag är inte ett stort fan av detta... Kidsen har som plus på allt lämnat skit överallt som att de förväntat sig att jag ska gå och rensa efter de och varit allmänt jobbiga. Jag visste inte hur mycket en ledig dag per vecka verkligen betydde men min stubin är så jäkla kort just nu... Jag är drained och trött. Tanken på att mina värdföräldrar är borta i helgen är inte heller lockande. Jobb jobb jobb.

"Här har du dina snappeas och hummus"
"Vart är min macka?"
"Du kan verkligen inte säga sådär! Det är så himla otrevligt! Be snällt istället."
"Jag vill ha en macka"
"...."
"Är du klar med din sallad?"
"Ja, kan du ställa den i kylen?"
"Nej, kan du ta den till köket, snälla?" 
"En sekund bara..."
*tio minuter senare*
"Kan du ta salladen till köket, SNÄLLA?"
"Ja.. Ska..."

"Jag är törstig"
"Gå och hämta något i köket, du vet vart det finns."
"Varför?"
"För att det är du som är törstig"
"Men jag vill inte missa filmen"
"Men jag pausar åt dig" *pausar*
"Men jag kommer glömma vart vi var!"

Hang in there liksom...

På den trevliga sidan då? Jag ska på Avicii i juni @ Barclays center. Jag ska till Washington DC nu sista helgen i mars med Sophia, Frieda och Or och Niagarafallen med Sophia i juni. Saker att se fram emot brister det ju inte på, tyvärr hamnar de i skuggan när annat pågår. 



-----------------

Jag kom precis hem (oj så sent!). Dagen fortsatte så himla konstigt. Jag har varit lite av ett vrak idag. Inte mycket gick rätt till. Jag tog mig ut på en joggingtur vid Rye beach när min värdmamma kom hem från jobbet och det var väl där som det vände till det bättre. 


Efter joggingturen träffade jag en väldigt stöttande och snäll Dave på middag. Vi tog oss till Applebee's i Port Chester (där vi även träffade Spenser!) innan prat fyllde resten av kvällen. Vilka killar liksom. Oändligt med stöd, jag vet inte vad mer jag ska göra än att tacka. På grund av en väldigt braiga kväll kändes resten av dagen inte så himla farlig längre och nu lägger jag mig och sover med lite positivitet i alla fall. Det blir nog bättre imorgon.

Until next time amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar